Географія.Природознавство.Школа(різне)

Географія.Природознавство.Школа(різне)
Географія.Природознавство.Школа(різне)

Загальна кількість переглядів сторінки

Авторські розробки з географії, природознавства та інших предметів. Розробки з різних питань шкільного життя

Архів блогу

понеділок, 31 грудня 2012 р.

З Новим роком!

Вітаю всіх відвідувачів блогу з наступаючим Новим роком! Бажаю здоров'я, радий допомогти всім своїми напрацюваннями. Краще мати хоч якусь чернетку, ніж ніякого прототипу...

неділю, 23 грудня 2012 р.

Друковані роботи, більшість яких є на блозі

ДРУКОВАНІ РОБОТИ Португальського Олександра Володимировича

1. Португальський О. Застосування проблемно-символічних сигналів у географії 6 класу // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2003. - № 46 ( 339).
2. Португальський О. Застосування проблемно-символічних сигналів у викладанні курсу « Рідний край» // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2004. - № 9 ( 350 ).
3. Португальський О. Проблемно-символічні сигнали в курсі « Географія материків і океанів » // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2004. - № 33 ( 374 ).
4. Португальський О. Проблемно-символічні сигнали в курсі природознавства. 5 клас // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2009. - № 1 ( 582 ).
5. Португальський О. Проблемно-символічні сигнали. Природознавство. 6 клас // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2009. - № 37 ( 618 ).
6. Португальський О. Фізична географія України. Проблемно-символічні сигнали. 8 клас // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2010 . - № 3 ( 632 ).
7. Португальський О. Прогноз погоди. Ділова гра. 8-й клас // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2008. - № 45 ( 578 ).
8. Португальський О. Міста-обласні центри України і держави-сусіди України. Кросворд // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2010. - № 2 ( 631 ).
9. Португальський О. Пиленгас у ролі акліматизанта // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2003. - № 16 ( 309 ).
10. Португальський О. Пиленгас у ролі акліматизанта // Рідне Прибужжя. – 2000. - № 52 (1409 ).
11. Португальський О. Чайнворд «Миколаївська область» // Рідне Прибужжя. – 1999. - № 59 (1270 ).
12. Португальский А. Чайнворд «Николаев» // Родной причал. – 1999. - № 39 ( 597 ).
13. Португальський О. «Літосфера». Кросворд // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2010. - № 11 ( 640 ).
14. Португальський О.В. Перший модульний урок із теми «Південна Америка» // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. – Видавництво «Плеяди» – 2010. - № 2.
15. Португальський О.В. Надання пояснень про причину відсутності на уроках // Форум педагогічних ідей « Урок ». – Розділ «Виховання» - 2010. - № 3.
16. Португальський О.В. Пояснення про причину відсутності на уроках // Директор школи. Україна. – Видавництво «Плеяди».Київ. - 2010. - № 3.
17. Португальський О.В. Створення блогу в Інтернеті // Форум педагогічних ідей « Урок ». – Розділ «Технологія-липень-серпень-2010" - 2010.
18. Португальський О.В. Створення блогу на порталі "Мета" // Форум педагогічних ідей « Урок ». – Журнал "Відкритий урок: розробки, технології, досвід". - Вид. "Плеяди" - 2010, № 10.
19. Португальський О.В. Спрощений розрахунок середнього балу класу за 12-бальною системою оцінювання // Форум педагогічних ідей « Урок ». – Розділ «Практика-липень-серпень» - 2010.
20. Португальський О. Економічна і соціальна географія України. Проблемно-символічні сигнали. 9 клас // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2010. - № 37 ( 666 ).
21. Португальський О.В. Методичний банк № 60 "Географія". Кросворд "Материки і океани"//Географія. - Видавнича група "Основа" - 2010. - №21(169)
22. Португальський О.В. Євразія. Урок з географії для 7 класу//Форум педагогічних ідей "Урок". - Розділ "Практика - січень 2011". Освіта.UA
23.Португальський О.В. Географія материків і океанів. Кросворд//Форум педагогічних ідей "Урок". - Розділ "Практика - березень 2011". Освіта.UA
24.Португальський О.В. Євразія. Перший модульний урок.Освіта.UA
25.Португальський О.В. Євразія. Другий модульний урок.Освіта.UA
26.Португальський О.В. Євразія. Третій модульний урок.Освіта.UA
27.Португальський О.В. Євразія. Четвертий модульний урок.Освіта.UA
28.Португальський О.В. Євразія. Пятий модульний урок.Освіта.UA
29.Португальський О.В. Євразія. Шостий модульний урок.Освіта.UA
30.Португальський О.В. Євразія. Сьомий модульний урок.Освіта.UA
31.Португальський О. Соціально-економічна географія світу. Проблемно-символічні сигнали. 10 клас // Краєзнавство. Географія. Туризм. – 2011. - № 29-31 ( 706-708 )
32. Португальський О. Кросворд не для розваги: Поняття і терміни курсу "Біологія" (6 клас)//Біологія і хімія в школі. - 1998. - №4. с.39-40
33.Португальський О.В. Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків біології в 7 класі.Освіта.UA.Розділ "Методика та технологія". Дата публікації 12.08.2011
34. Португальський О.В. Планування варітивного модулю "Технологія вирощування рослин та догляд за ними" // Форум педагогічних ідей « Урок ».Освіта.UA – Розділ «Методика та технологія» - 2012
35.Португальський О.В. Дидактичний креатив. Кросворд "Держави світу"//Географія. - Видавнича група "Основа" - січень 2012. - №2(198)
36. Португальський О.В. Перетворення зображень і їх завантаження на сайти.Освіта.ua. Форум "Урок"Інформатика. http://osvita.ua/school/lessons_summary/informat/27806.
// Журнал «Відкритий урок» видавництва «Плеяди».-2012, №5-с.29-30
37. Португальський О.В. Євро-2012. Позакласний захід з географії для 6 класу.Освіта.ua. Форум "Урок". Позакласні заходи. http://osvita.ua/school/lessons_summary/outschool/28690/
38. Португальський О.В. Практична робота №1 з географії в 6 класі. Форум "Урок". Географія. http://osvita.ua/school/lessons_summary/geography/30278/
39. Португальський О.В. Перетворення зображень і завантаження на сайти // Журнал «Відкритий урок» видавництва «Плеяди».-2012, №5-с.29-30
40. Португальський О.В. Як виміряти висоту сонця // Журнал «Відкритий урок» видавництва «Плеяди».-2012, №9-с.66
41. Португальський Олександр. Блог Географія. Природознавство. Школа (різне) // - Google
42. Португальський О.В. Гідросфера. Позакласний захід з географії для 6 класу.
    http://osvita.ua/school/lessons_summary/outschool/34920/
43. Португальський О.В. Кросворд "Столиці та держави"
http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/35523/
44. Португальський О.В.Нанесення надписів на зображеннях . / Відкритий урок: розробки, технології, досвід. - 2013. - № 9. - С. 75-76  (Португальський О.В.« Нанесення написів на зображення»// Журнал «Відкритий урок» видавництва «Плеяди».-2013,  №9)  
http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/36700/
45. Португальський О.В. Календарно-тематичне планування уроків природознавства в 5-му класі за програмою 2012 року. http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/36921/ 46. Португальський О.В.« Календарно-тематичне планування природознавства (5 кл.) за програмою 2012 р.»// Журнал «Відкритий урок» видавництва «Плеяди».-2013,  №11)
47. Португальський О.В."Нанесення надписів на зображеннях". http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/37773/
48.  Португальський О.В."Транслітерація й Інтернет". http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/38671/
49. Португальський О.В. Кросворд "Річки України". Журнал "Географія" видавничої групи "Основа".№2 (246), 2014 рік
50. Португальський О.В. Кросворд "Річки України".
http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/37315/

четвер, 13 грудня 2012 р.

Вітаю 100-тисячного відвідувача блогу!

Радий, що комусь допоміг своїми попутними розробками з питань шкільного життя і деяких предметів. Маючи "живий" текст, вже набагато легше щось доробити.На жаль, частину текстів треба було б при наявності часу  виправити з суцільних (з поломкою таблиць)- ця картина виникала, здається, при неправильному завантаженні блогу або через несумісність програм, - я так і не зрозумів чому, бо співпало 2 моменти при ліквідації недоліку... Зараз відвідуваність блогу щодоби інколи в будні дні досягає більше 1000 осіб, а карта блогу показує практично всі країни. Найбільша кількість відвідувань з України, США і Росії, останнім часом карта відвідувань показує також більшість європейських країн.

неділю, 2 грудня 2012 р.

Наука про кінець світу

ПРАВДА ПРО «КІНЕЦЬ СВІТУ» (Голова Львівського астрономічного товариства, доцент кафедри Вищої геодезії та астрономії НУ «Львівська політехніка» Любов Янків-Вітковська - скорочена публікація http://zik.ua/ua/news/2012/11/30/381538я ) Можливо, це розчарує любителів гострих відчуттів, але всі «страшилки» про кінець світу 21.12.2012 – це просто видумки. Звичайно, існує багато чого невідомого для людей. Ми можемо ствердно говорити про ті явища й об’єкти, які відкрили за допомогою сучасних приладів та описали за допомогою математичного апарату. Але ніколи науковці, та й не тільки науковці, а просто розумні люди не застрашують нікого неперевіреними гіпотезами. Тому постараюся висловити свої думки щодо прогнозованих космічних «атракцій» на 21 грудня цього року. Парад планет не шкідливий для Землі По-перше, жоден парад планет не є шкідливий ні для Землі, ні для землян. Вісім планет – Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун – розміщені на різних відстанях від Сонця, обертаються довкола Сонця по різних, майже кругових орбітах із різною швидкістю, а їхні орбіти не лежать в одній площині. Тому, якщо спостерігати планети із Землі (а планети ми бачимо навіть неозброєним оком на нічному небі через те, що вони ближчі до нас, ніж далекі зорі), то ми бачимо їх у різних положеннях. А деколи вони спостерігаються, ніби на одній лінії – як на параді. Паради планет – це особливе розташування планет нашої Сонячної системи щодо спостерігача на Землі. Планети розміщені так, що їх певні параметри (екліптичні довготи) однакові, тому ми їх спостерігаємо, ніби на одній лінії. А на нічному небосхилі таке розміщення планет спостерігається дуже часто. Про це добре сказав нещодавно академік Я. С. Яцків: «Парад планет», який має відбутися цього року, не є унікальним явищем, оскільки проходить з періодичністю у декілька років, і не може призвести до глобальних катастроф чи поставити крапку в існуванні Всесвіту». Академік Яцків – відомий астроном у світі, довго очолює Головну астрономічну обсерваторію України, де працює колектив відомих науковців, що досліджують не тільки нашу Сонячну систему. Тому його словам можна вірити. Отже, наша Земля вже «звикла» до таких «парадів», адаптувалась. Вплив інших планет на Землю (дія їхнього магнітного поля на магнітне поле Землі) є природною. Сумнівні сайти в Інтернеті, телеканали і газети ганяються за сенсаціями. Чого вартує навіть замогильний голос деяких телеканалів, які віщують про різні страшилки, під який не можуть підвести елементарні наукові докази. Більш сильний і часом небезпечний вплив на Землю має Сонце. Наприклад, полярні сяйва є видимим результатом взаємодії сонячного вітру і магнітного поля Землі, а підвищення сонячної активності (СА) призводить до значних збурень магнітного поля Землі, що є причиною так званих магнітних бур. Саме зараз Сонце є активне (так званий максимум сонячної активності), і тому варто приділити більше уваги вивченню впливу СА на Землю й запобіганню різноманітних наслідків магнітних бур не тільки на космічну техніку, а й на здоров’я людей. В Україні, зокрема в Кримській астрономічній обсерваторії, багато років ведуться роботи з прогнозування СА. Під час польотів космічних апаратів з людьми на борту потрібно було вчасно попередити космонавтів сховатися у відповідні камери, щоб не отримати високу дозу сонячної радіації. Група науковців з КрАО під керівництвом академіка А. Б. Сєверного робила це з доволі високою точністю. Для дослідження проявів СА ми маємо в космосі певну кількість спеціально розроблених космічних апаратів, останній з них – це американський апарат SDO, який дозволяє спрогнозувати магнітну бурю до того часу, як на Сонці утворюється протуберанець, і до того, як він досяг магнітосфери Землі. Учені з NASA (американська космічна агенція) чи ESA (європейська космічна агенція) також проводять серйозні дослідження з прогнозування впливу СА на Землю. Тому якщо мав би бути якийсь екстраординарний прояв СА, про це б вже було відомо. Адже про різноманітні магнітні бурі повідомляє навіть наш Гідрометеоцентр. Але жоден з наукових сайтів не містить такої інформації. Тому мені дивно, що про якісь незвичайні космічні події повідомляють не на сайтах наукових лабораторій, а на сайтах сумнівної репутації. Можливо, організатори цих сайтів сподіваються у такий спосіб підзаробити. Розміщають інформацію про сенсації для того, щоб настрашити людей, котрі мають замало інформації про реальну картину світу. По-друге, лякають нас тим, що до Землі наближається велика планета і саме зараз вона зіткнеться з нашою планетою… Але це – вигадка. Наша Сонячна система підпорядковується відповідним законам, згідно з якими, всі її «жителі» – планети, астероїди, комети тощо – рухаються згідно з цими законами. А вчені на Землі за допомогою телескопів спостерігають за всіма відомими об’єктами цілодобово і з різних частин Землі й навіть за допомогою телескопів, що розміщені в космічному просторі. Тому якщо до нашої Сонячної системи наближаються якісь гості, наприклад, комета Гейла-Боппа чи якийсь інший небесний об’єкт, навіть і міфічна Нібіру, то вчені побачили б її ще за 10 років до наближення до Землі (адже карликові планети, що розміщені на околицях нашої сонячної системи, відкрито було зовсім недавно вже у цьому столітті – Орк, Варуна та ін.). І навіть якщо би вчені розрахували її орбіту наближення до Землі і це було б загрозливим, то є можливість за допомогою певної техніки змінити її орбіту так, аби вона не наближалася до Землі на загрозливу віддаль. Однак жодної інформації про те, що до Землі наближається щось подібне, немає. І – про календар Майя На деяких сайтах уже розміщена інформація, що представники давнього народу Майя спростували кінець світу. Ну, а те, що саме в момент зимового сонцестояння 2012 року вперше за 26 тисяч років Сонце опиниться на одній лінії з центром Нашої галактики чи, як його називають, Молочним або Чумацьким шляхом, то це теж неправда. Адже наша Сонячна система розміщена на околиці Нашої галактики (спіральної галактики типу SBbc за класифікацією Хабла) і з центру Нашої галактики завжди можна провести лінію, яка сполучає його з Сонцем. Тобто наше Сонце завжди на одній лінії з центром Чумацького шляху. І що тут особливого? Лише ми самі можемо створити кінець світу Тому прошу всіх дуже розсудливо поставитися до різноманітних сенсацій і «страшилок». Пам’ятайте, що природа створює нам прекрасні умови для життя саме на нашій планеті. І лише ми самі можемо створити кінець світу, порушуючи закони природи: засмічуючи планету, вирубуючи ліси, отруюючи ріки тощо. Нам треба навчитись розуміти природу, вивчати її й використовувати для благо людини, для добра. Для тих, хто хоче краще розуміти закони космосу та вивчати нашу Сонячну систему і Нашу галактику, запрошуємо до Львівського астрономічного товариства, основною метою якого є популяризація астрономії і науки про космос. Запитуйте нас про те, що вас цікавить, беріть участь в наших акціях і конкурсах. Наша адреса: lat_1998@ukr.net Навіть школярі молодших класів, які брали участь у нашому останньому конкурсі малюнку, розуміють більше про космос, ніж ті, хто пише про «кінець світу». А для тих людей, які вірять у кінець світу, скажу, що вони мають рацію, але… Кінець для нашої Сонячної системи прийде, але аж через 5 мільярдів років. Саме тоді, за науковими прогнозами, «вигорить» наше Сонечко – відповідно до існуючих уявлень та теорії розвитку зірок такого типу… Вся вода на Землі перейде в газоподібний стан, а більша частина її атмосфери розсіється в космічному просторі. Але я переконана, що до цього часу земляни зможуть освоїти інші планетні системи в Нашій галактиці або навіть у інших галактиках. Людство перейде на вищий рівень розвитку. Тому, щоб не зволікати, раджу всім серйозніше зайнятись астрономією, астрофізикою, астробіологією тощо. Це так цікаво і корисно! А для того, крім професійних підручників та енциклопедій, заглядати на сайт Головної астрономічної обсерваторії НАН України (http://www.mao.kiev.ua/) чи сайти NASA (http://www.nasa.gov/) або ESA (http://www.esa.int/esaCP/). Бажаю всім, хто читатиме ці рядки, доброго здоров’я і здорового глузду! Давайте бачити позитивне в нашому світі!

Вітаю відвідувачів блогу

Матеріали блогу допоможуть вчителям і учням.Частина з них є фактично посібниками для вчителів, частину можуть використовувати учні. Можливі дрібні помилки чи дрібні недоробки, які будуть коригуватися при повторному читанні. Прохання дотримуватися авторських прав і у разі публічного використання матеріалів блогу робити посилання на назву блогу і автора. Якщо ви тут вперше і не можете зорієнтуватися, переходьте на головну сторінку, а на ній є також архів блогу. Користуйтеся також чорними трикутниками в архіві для орієнтації по сторінках.

Прихильники