Географія.Природознавство.Школа(різне)

Географія.Природознавство.Школа(різне)
Географія.Природознавство.Школа(різне)

Загальна кількість переглядів сторінки

Авторські розробки з географії, природознавства та інших предметів. Розробки з різних питань шкільного життя

Архів блогу

четвер, 7 листопада 2013 р.

Формування у школярів високої пізнавальної культури. Невикористані резерви


Формування у школярів високої пізнавальної культури. Невикористані резерви

Пізнавальна культура – термін, який не є стійким в філософії. Близькі до нього поняття «культура мислення», «культура пізнання», «пізнавальна традиція» тощо. На пізнавальну культуру впливає свідомість суспільства, зокрема політична.
Пізнавальну культуру можна визначити і як спосіб організації та розвитку пізнавальної діяльності людини, представлений у вигляді знань, методів, матеріальних засобів пізнання, в системі пізнавальних норм і цінностей, а також установ (шкіл, вузів, лабораторій, журналів тощо).
Очевидно, що зазначену тему треба розглядати в контексті (рівні абстракції) досягнення успішного вивчення предметів шкільної програми з подальшим вивченням професійної програми спеціальної освіти, в тому числі вищої.
Зупинимося на найбільш важливих пунктах, які необхідні для досягнення поставленої зазначеної мети.
1.Програми з предметів. Основна частина програм затверджується на високому державному рівні, а останнім часом вимоги щодо складання програм стали ще більш жорсткі. Вчитель на зміст програми вплинути практично не може
2. Обладнання з предметів. Держава забезпечує зараз школи головним чином тільки безкоштовними підручниками, оновлення кабінетів лабораторним та іншим обладнанням, розхідними матеріалами ( наприклад, для кабінетів хімії) практично не фінансується. Закриті навіть спеціалізовані крамниці з таким обладнанням.
3. Вчитель. Рівень вчителя має значення, в тому числі в компенсації недоліків по п.1 і 2.
4. Учень. Учень в загальноосвітню школу мікрорайону приходить такий, який він є без всякого конкурсу.
Невикористані резерви для формування пізнавальної культури можна розглядати конкретно. Наприклад, доскональне знання вчителем предмету і вміння  складний матеріал викласти доступно частково компенсує нечитабельний складний підручник, відсутність дорогого обладнання та розхідних матеріалів. На учня впливає не тільки ситуація з 1,2,3, а і ситуація в сім’ї.
Далі можна розглядати конкретні ситуації і конкретні невикористані резерви, зокрема по таким пунктам:                                                                 
1.     Підвищення ефективності уроку за рахунок більш якісної його підготовки.
2.     Позакласні заходи.
3.     Консультації.
4.     Використання на уроці ефективних методів навчання, традиційних і інноваційних.
5.     Оновлення обладнання, в тому числі за рахунок спонсорів.
6.     Навчання учнів окремим способам чи прийомам пізнавальної культури, виходячи з можливостей конкретного предмету.
7.     Диференційований підхід у викладанні предмету з орієнтацією на реальний рівень учня.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Вітаю відвідувачів блогу

Матеріали блогу допоможуть вчителям і учням.Частина з них є фактично посібниками для вчителів, частину можуть використовувати учні. Можливі дрібні помилки чи дрібні недоробки, які будуть коригуватися при повторному читанні. Прохання дотримуватися авторських прав і у разі публічного використання матеріалів блогу робити посилання на назву блогу і автора. Якщо ви тут вперше і не можете зорієнтуватися, переходьте на головну сторінку, а на ній є також архів блогу. Користуйтеся також чорними трикутниками в архіві для орієнтації по сторінках.

Прихильники