Географія.Природознавство.Школа(різне)

Географія.Природознавство.Школа(різне)
Географія.Природознавство.Школа(різне)

Загальна кількість переглядів сторінки

Авторські розробки з географії, природознавства та інших предметів. Розробки з різних питань шкільного життя

Архів блогу

неділя, 30 березня 2014 р.

Особливості проектної діяльності учнів на уроках природничих предметів

Особливості проектної діяльності учнів на уроках природничих предметів

2013-2014 навчальний рік став особливим не стільки для учнів 5-х класів, як для вчителів, оскільки з 1 вересня в цих класах розпочалося  впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної освіти й нових навчальних програм з усіх базових дисциплін. Відоме завдання адаптації учнів 5-х класів до навчання в основній школі співпало із завданнями впровадження нових програм, підручників, посібників на конкретних уроках.
Проектна  діяльність, яка ставить за мету отримання конкретного продукту чи результатів, на уроках природознавства та  географії до цього навчального року не виділялася окремими конкретними рядками в програмі. Але в новій програмі природознавства 5 класу в кожному її розділі крім  практичних робіт (2) є ще і практичні заняття (8), дослідницькі практикуми(6) і міні-проекти (6). Крім цього, використовуються такі методи і прийоми навчальної діяльності школярів, як спостереження, проведення нескладних дослідів, вимірювань, робота з різними інформаційними джерелами. Як інформаційне джерело в п’ятому класі на уроках природознавства вперше використовується новий атлас з природознавства для 5 класу і контурні карти із завданнями по ньому. Тематику завдань для дослідницьких практикумів і міні-проектів вчитель може змінювати відповідно до матеріально - технічного забезпечення школи чи кабінету, рівня підготовленості класу, особливостей природи свого краю, глибини опрацювання ним самим конкретних тем тощо. Проектну діяльність при цьому можна використати як для міні-проектів, так і інших видів індивідуальної і колективної практичної роботи.
До виконання міні-проектів в 5 класі з природознавства, а в наступному навчальному році і в 6 класі з географії, відповідно до рекомендацій програм, можуть залучатися також члени родини учня Практика показує, що для основної частини  п’ятикласників більш ефективні короткотермінові міні-проекти, тема яких оголошується максимум за три - чотири тижні до їхнього  захисту. Крім назви теми міні-проекту я даю ще і назви питань, які повинна розглянути при захисті міні-проекту певна група учнів класу. При захисті міні - проекту враховується підготовленість кожного учня до захисту міні-проекту, якість захисту і виконаної роботи.

Міні-проект «Професія» дощового черв’яка» частина учнів виконали і уклали  вже за допомогою комп’ютерів у вигляді комп’ютерних презентацій, деякі з них вже розміщені на шкільному сайті як зразок і стимул іншим учням для подальшої роботи. Напевно, після вивчення на уроках інформатики 5 класу розділу теми «Редактор презентацій», виконання комп’ютерних презентацій майбутніми учнями 6-х класів стане звичайним явищем. Для п’ятикласників досить виконати презентацію об’ємом на кілька слайдів об’ємом до 5-10 Мб. Для швидкої перевірки вчителем таких презентацій доцільно йому завести фактично безрозмірну безкоштовну поштову скриньку на порталі ukr.net і зробити те ж саме учням для гарантованої пересилки презентації вчителю. У разі виконання комп’ютерних презентацій необхідно також попереджувати учнів про необхідність дотримання ними авторських прав, необхідність виконання ними посилань на використані джерела.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Вітаю відвідувачів блогу

Матеріали блогу допоможуть вчителям і учням.Частина з них є фактично посібниками для вчителів, частину можуть використовувати учні. Можливі дрібні помилки чи дрібні недоробки, які будуть коригуватися при повторному читанні. Прохання дотримуватися авторських прав і у разі публічного використання матеріалів блогу робити посилання на назву блогу і автора. Якщо ви тут вперше і не можете зорієнтуватися, переходьте на головну сторінку, а на ній є також архів блогу. Користуйтеся також чорними трикутниками в архіві для орієнтації по сторінках.

Прихильники