Географія.Природознавство.Школа(різне)

Географія.Природознавство.Школа(різне)
Географія.Природознавство.Школа(різне)

Загальна кількість переглядів сторінки

Авторські розробки з географії, природознавства та інших предметів. Розробки з різних питань шкільного життя

Архів блогу

субота, 5 січня 2013 р.

Конспекти географії. 6клас


Тут будуть розмішуватися деякі відкориговані (відносно попередніх опублікованих) конспекти в модульній системі
ГЕО 6 БМ 29-30
КС1. Охорона унікальних форм рельєфу та надр Землі .
Мета: (навчальна) поглибити  знання про форми рельєфу та надра Землі, наголосити на їх унікальності , (розвивальна) розвивати абстрактне мислення, просторову уяву, (виховна) показати необхідність форм рельєфу та надр Землі, формувати почуття дбайливого господаря, виховувати почуття поваги до своєї праці та роботи товаришів.
Унаочнення: фізична карта світу, атласи, підручники, зошити – практикуми.
І. Організаційний момент
Учитель повідомляє, що сьогодні закінчується вивчення теми «Літосфера».
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ  ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.
Опитування домашнього завдання за  § 17, остаточна перевірка практичної роботи № 7 тих учнів, хто не зробив її на минулому уроці і виконав роботу дома.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Учитель пропонує учням до виконання завдань, виконання яких допоможе повторити матеріал теми.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (за планом §18)
1. Охорона форм рельєфу та надр Землі – взаєпоповязані питання, оскільки виїмка корисних копалин надр в шахтах призводить до появи пустот в земній корі, накопичення відходів в териконах; виїмка корисних копалин в кар’єрах призводить до змін рельєфу поверхні з його пониженням. Виїмка гірських порід в багатьох місцях планети спотворює краєвиди, а пустоти в Землі часто затоплюються водою з подальшими неприємностями для людей – утворенням провалів, небезпечних озер, підтопленням. Особливо неприємно, коли ми зустрічаємо спотворені краєвиди в сучасних природоохоронних територіях.
2. Вчені вважають , що до середини 21 століття вичерпаються всі нафта, природний газ, руди багатьох металів.
3. Знищуються також орні землі – найбільш цінний природний ресурс, який щорічно постачає людям їжу та рослинну сировину.
4. Унікальні форми і об’єкти рельєфу є символом територій і країн.
5. МСОП – Міжнародний союз охорони природи і природних ресурсів.
6. Закон України «Про природно-заповідний фонд України».
7. Знайомство з матеріалами нового атласу «Миколаївська область» ( 2010 рік) – ст.10 «Охорона природи».
8. Україна має значні земельні ресурси для вирощування високоенергетичних рослин: цукрового  буряка, олійних культур (ріпака), продукція з яких (етиловий спирт, дизельне паливо)  використовується в багатьох країнах для роботи двигунів машин.
9. В процесі видобутку корисних копалин трапляються численні аварії. Наприклад, 20 квітня 2010 року в Мексиканській затоці було зруйновано підводну глибоководну свердловину для видобутку нафти. Вилилося 5 млн. барелів нафти, утворилася пляма величиною як острів  Гренландія. Зараз українські вчені придумали винахід-пристрій, за допомогою якого можна швидше ліквідовувати такі аварії
ІУ.ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Відповіді на питання до §18.
2. Зчитування висновків до §18
3. Складання опорного конспекту в робочих зошитах.
СУ2. Систематизація, узагальнення, корекція знань, вмінь та навичок учнів з теми.
Мета: систематизувати й узагальнити знання учнів, отримані під час вивчення теми «Літосфера», визначити рівень загально навчальних та суто географічних умінь та навичок, провести корекційну роботу, підготувати учнів до підсумкової письмової роботи з виконанням різнорівневих завдань
Унаочнення: фізична карта світу, атласи, підручники, зошити, глобус, роздавальні картки № 611А,Б,В автора В.Ф. Вовк з серії роздавального матеріалу видавництва «Ранок»
І. Організаційний момент
Учитель повідомляє, що сьогодні закінчується вивчення теми «Літосфера».
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Учитель пропонує учням до виконання завдань, виконання яких допоможе повторити матеріал теми.
ІІІ. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ, КОРЕКЦІЯ ЗНАНЬ, ВМІНЬ ТА НАВИЧОК.
1. Робота в парах над завданнями роздавальних карток № 611А,Б,В із записом відповідей в зошитах.
2. Перевірка роботи пар. Корекція знань, умінь, навичок. Взаємоперевірка роботи сусідніх пар.
3. Підсумки роботи.
4. Робота з кожною карткою виконується аналогічно.
КР3. Підсумковий урок з теми ( різнорівневі завдання-контрольна робота).
 Мета: підбити підсумки над вивченням теми, визначити рівень компетентності кожного учня, виховувати вміння розподіляти час для роботи на д самостійними різнорівневими завданнями..
Унаочнення: фізична карта півкуль, атласи, підручники, зошити, глобус, зошити-практикуми.
І. Організаційний момент
Учитель пропонує учням розпочати роботу з різнорівневими завданнями в 2-х варіантах в робочих зошитах ( варіант - на окремих листах). Визначає час роботи – 30 хвилин.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ  ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.
Учні можуть звертатися за допомогою до матеріалу атласів.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Учитель повідомляє, що оцінка за тему – середньоарифметична з врахуванням виконаної сьогодні самостійної роботи .
ІV. ВИКОНАННЯ РІЗНОРІВНЕВИХ ЗАВДАНЬ.
Д. з.: Повт. § 10-18
         Випереджувальні завдання

ГЕО 6 БМ 33-34
УМ1. Атмосфера, її склад та будова.
Мета: (навчальна)сформувати первинні знання учнів про атмосферу, її склад, будову; (виховна)підкреслити значення атмосфери в житті людини, важливість охорони чистоти повітря; (розвивальна) розвивати абстрактне мислення і вміння оперувати поняттями.
Унаочнення: фізична карта світу, атласи, підручники, робочі зошити
І. Організаційний момент
Учитель пояснює назву теми, повідомляє про результати попереднього тематичного оцінювання, підводить підсумки по темі «Літосфера».
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ  ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.
1.Завдяки чому на Землі існують тварини і рослини?
2.Які умови необхідні для життя людини?
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Учитель ставить класу питання: «Чому життя виникло саме на Землі, що цьому сприяло?»
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Пояснення учням матеріалу за планом § 19 складу атмосфери:
1.Атмосфера – повітряна оболонка Землі.
2.Склад повітря: азот-78%, кисень-21%, вуглекислий газ-0,03%, інші гази і повітряна пара – приблизно 1%. Домішки: дим, сажа, пил, інші речовини.
3.Кисень забезпечує дихання і горіння.
4.Азот необхідний для створення білків.
5.Вуглекислий газ необхідний рослинам для фотосинтезу.
6.Повітря заповнює всі тріщини і щілини, є у воді та у ґрунті з висотою щільність повітря зменшується.
7. Атмосферне повітря потребує охорони ( Кіотський протокол щодо викидів газів у повітря).
Пояснення учням матеріалу за планом § 19 будови атмосфери:
1.Атмосфера має шарувату будову, умовна верхня межа на висоті 2000-3000 км.
2.З підняттям вгору на 1 км температура в тропосфері знижується на 6оС.
3.Тропосфера – найнижчий і найщільніший шар атмосфери ( над полюсами – 8-10 км, над екватором – 16-18 км). В тропосфері 80% повітря.
4.Стратосфера – другий шар до 50-55 км з холодним, сухим і розрідженим повітрям.
5.Верхні шари атмосфери: мезосфера, термосфера, екзосфера.
6.Вище 2000-3000 км - космос.
7.На висоті 20-25 км – найбільша концентрація озону, який поглинає ультрафіолетове випромінювання.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Відповіді на питання до §19.
2. Розв’язування завдань з використанням ПСС:
                  Гідро-Атмо                                                              Літо-Атмо
                         +1-                                                                             2-
                       Сфера                                                                      Сфера
        Оболонка        Стан                                                            Речовини
          Землі                речовини                                                   Висота
3. Складання опорного конспекту в робочих зошитах.
4. За допомогою атласу скласти таблицю із заголовком:
Шар атмосфери
Природні об’єкти
Штучні об’єкти
ЗП2. Температура земної поверхні та повітря.
Мета: (навчальна) продовжити формування знань про атмосферу; пояснити учням залежність температури повітря від кута падіння сонячних променів, (виховна) згадати про вплив діяльності людини на температуру повітря Землі, (розвивальна) розвивати почуття сприйняття температури як однієї з основних характеристик довкілля, що нас оточує, і вміння адекватного та вчасного реагування на зміни температури
Унаочнення: атласи, підручники, робочі зошити.
І ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь вчителя з елементами бесіди по §20.
1.Температура – один із показників стану погоди.
2.Повітря у тропосфері нагрівається не від сонячних променів зверху, а від земної поверхні, нагрітої ними.
3.Нагрівання земної поверхні залежить від кута падіння сонячних променів..
4.Середня добова температура – середньоарифметичне число із температур протягом доби.
5.Амплітуда коливання температури – різниця між найвищою і найменшою температурами протягом певного часу (доба, місяць, рік).
6.Кут падіння сонячних променів залежить від широти місцевості та від часі доби.
7.Кут падіння сонячних променів може бути різним залежно від рельєфу, а температура поверхні залежить від висоти місцевості над рівнем моря.
8. Ізотерми – ізолінії на кліматичних картах, які сполучають точки земної поверхні з однаковими середньомісячними або середньорічними температурами ( січень –чорні, липень – червоні). Див. атлас на ст. 31.
ІІ.ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Відповіді на питання до §20.
2. Складання опорного конспекту.
ЗП3. Теплові пояси Землі
Мета: (навчальна) сформувати первинні знання учнів про теплові пояси Землі та зв’язані з ними поняття, (розвивальна) розвивати абстрактне мислення з використанням умовних схем для пояснення природних характеристик, (виховна) виховувати відповідальне відношення до навчання
Унаочнення: підручники, робочі зошити
І ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Пояснення вчителем матеріалу §21 про теплові пояси Землі за допомогою мал.58 і 59 в підручнику
2. Розгляд поясів на ст.30 атласу.
ІІ.ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
  1. Відповіді на питання до §21.
Д. з.: § 19
          § 20, 21 календар погоди на ст. 40 робочого зошиту

ГЕО 6 БМ 35-36
ЗП1. Атмосферний тиск і вітер.
Мета: (навчальна)продовжити формувати систему знань про атмосферу; пояснити учням фізичне явище «атмосферний тиск»; розкрити природу появи вітру; показати різноманітність вітрів на планеті, (розвивальна) навчити креслити розу вітрів, (виховна) виховувати відповідальне відношення до навчання.
Унаочнення:  атласи, підручники, зошити, календарі погоди
І. Організаційний момент
Учитель повідомляє про продовження вивчення властивостей атмосфери, підкреслює важливість знань про атмосферний тиск та вітер.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ  ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.

Фронтальне опитування по питанням до § 19, 20, 21, тестові завдання для виконання в зошитах по § 19,20,21 (роздатковий матеріал)
1. Основні гази атмосфери(3):
2. Домішки в повітрі:
3. Верхня межа тропосфери знаходиться:
4. Назвати верхні шари атмосфери:
5. Якщо треба підрахувати підрахувати  середню  добову температури з показників о 0-00,
 6-00, 12-00, 18-00, то треба арифметичні показники скласти і розділити на:
6. Якщо максимальна температура протягом місяці +13оС, а мінімальна ( -7оС), то місячна амплітуда температур становить:
7. Повітря може нагріватися від (2): нагрівання Сонцем поверхонь Землі, від проходження через повітря променів Сонця, від джерел тепла на Землі
8. Ізотерми сполучають:
9. 22 червня у Північній півкулі день: найкоротший, дорівнює ночі, найдовший
10. Жаркий тепловий пояс знаходиться між:
11. Холодні теплові пояси знаходяться …
12. Скільки на Землі теплових поясів?
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Учитель називає тему уроку, підкреслює важливість знань про атмосферний тиск та вітер.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Пояснення учням матеріалу за планом § 22:
1.Атмосферний тиск – сила, з якою повітря тисне на земну поверхню.
2.Барометр – прилад для вимірювання тиску.
3.Ртутний барометр – барометр зі скляною трубкою та ртуттю.
4.Анероїд – барометр, основна деталь якого – пружна металева коробочка без повітря.
5.Нормальний атмосферний тиск – це 760 мм рт. ст. (тиск при t=0оС на широті 45о на рівні моря).
6.Через кожні 100м висоти тиск зменшується (збільшується) на 10 мм рт. ст.
7.Вітер – горизонтальний рух повітря з області високого тиску в область низького тиску.
8.Бриз – прибережний вітер, який двічі на надовбу змінює напрям.
9. Мусони – сезонні вітри, які двічі змінюють напрям за рік.
10. Флюгер – прилад для вимірювання напрямку вітру.
11. Сила вітру (див. табл.7 на ст.. 110) – до 12б.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Відповіді на питання до §22.
2. Креслення в робочих зошитах або ЗП ( частина п. р.№8) роз вітрів.
3. Складання опорного конспекту в робочих зошитах.
ЗП2. Загальна циркуляція атмосфери
Мета: (навчальна) показати різноманітність вітрів на планеті, (розвивальна) навчити користуватися схемами з розвитком абстрактного мислення, (виховна) виховувати відповідальне відношення до навчання.
Унаочнення:  атласи, підручники, зошити, календарі погоди
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Існує 7 поясів атмосферного тиску (ст. 111).
2.Постійні вітри : пасати, західні вітри помірних широт та пн-сх і пд.-сх вітри (ст.112).
3. Циклон – вихороподібний рух повітря з низьким тиском у центрі.
4. Антициклон – вихороподібний рух повітря з високим тиском у центрі.
5. Повітряні маси – величезні об’єми повітря у тропосфері з подібними властивостями ( екваторіальні, тропічні, помірні, арктичні, антарктичні). Помірні і тропічні п.м. поділяють на континентальні і морські.
6. Атмосферний  фронт – перехідна зона в декілька десятків км між повітряними масами.
ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Відповіді на питання до §23.
2. Складання опорного конспекту в робочих зошитах.
ЗП3.Водяна пара, вологість повітря, хмарність, опади
Мета: (навчальна) поглибити та систематизувати знання учнів про склад атмосфери; познайомити учнів з поняттями «водяна пара», «вологість повітря», «хмарність», «опади», (розвивальна) навчити учнів креслити діаграми, аналізувати їх, (виховна) виховувати відповідальне відношення до роботи на прикладі самостійного ретельного ведення календаря погоди.
Унаочнення: підручники, робочі зошити, атлас.
І ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь вчителя з елементами бесіди по §24.
1.Як вода потрапляє в атмосферу ( атлас – ст.28, 29).
2.Водяна пара – вода в газоподібному стані; це прозорий газ.
3.Випаровування – це перехід води або іншої речовини з рідкого або твердого стану в газоподібний.
4.А абсолютна вологість – це кількість водяної пари у грамах, яка міститься в 1 м3 повітря.
5. Відносна вологість – це відношення (у відсотках) фактичного вмісту водяної пари в повітрі до максимально можливого за даної температури.
6. Гігрометр – прилад для вимірювання відносної хмарності.
7.Хмари – це скупчення завислих в атмосфері дрібних крапель води або кристалів льоду ( атлас – ст.29).
8.Види хмар (найпоширеніші: перисті, купчасті, шаруваті).
9.Хмарність – ступінь покриття небозводу хмарами ( від 0 до 10 балів). Середня хмарність на Землі 5,5 балів.
10.Атмосферні опади – це вода, що випадає з хмар або безпосередньо з повітря в рідкому чи твердому стані.
11.Рідкі опади: дощ, роса, туман, тверді: сніг, град, іній.
12.Опадомір – прилад для вимірювання кількості опадів.
13.Снігомірна рейка – лінійка для вимірювання товщини снігу.
14.Дощ – опади з крапель води, що виникають в хмарах.
15.Сніг – тверді опади з кристаликів льоду, що утворюють сніжинки.
16.Град – це крупинки снігу, покриті кірочкою льоду.
17.Туман – опади безпосередньо з повітря біля поверхні охолодженої землі..
18.Роса - рідкі опади безпосередньо з повітря на охолоджену земну поверхню.
19.Іній – тверді опади на охолодженій земної поверхні.
20.В областях високого тиску холодне повітря з висоти навіть нагріте біля поверхні не утворює хмар і опадів, в області низького тиску біля екватора навпаки – тепле повітря піднімається вверх і утворює хмари.
21.Розподіл опадів на Землі залежить від ряду чинників:
1) від географічної широти – менший кут падіння сонячних променів – нижча температура і менше опадів;
2) від напрямку постійних і сезонних вітрів – з океанів повітря приносить вологу;
3) від висоти поверхні над рівнем моря – вологі повітряні маси на своєму шляху через гори залишають там більше вологи;
4) морські теплі течії збільшують кількість опадів, холодні – зменшують.
ІІ.ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Відповіді на питання до §24.
2. Складання опорного конспекту.
Д. з.: § 22, 23, кросворд на тему «Атмосфера»
          § 24, діаграма хмарності

ГЕО 6 БМ 37-38
ЗП1. Погода, її елементи, типи, зміни в часі.
Мета: (навчальна) сформувати поняття про погоду та вісім основних показників її стану, сформувати знання про типи погоди, поглибити навички вести спостереження за погодою, (розвивальна) фіксувати їх у календарі погоди, робити висновки зі спостережень, (виховна) виховувати відповідальне відношення за якість вивчення домашнього завдання.
Унаочнення: підручники, зошити-практикуми, робочі зошити.
І. Організаційний момент
Учитель перевіряє організацію посадки учнів в класі, повідомляє про продовження вивчення теми «Атмосфера».
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ  ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.
1.Фронтальне опитування по питанням до § 22, 23, 24, тестові завдання для виконання в зошитах по
 цим параграфам (роздатковий матеріал).
2. Якщо учні дадуть правильні відповіді на кросворд, що є на дошці, то по вертикалі, починаючи з  *, можна буде прочитати назву кросворда, - термін, який означає повітряну оболонку земної кулі, що охороняє нас від безповітряного космосу з його холодом та небезпечним випромінюванням.
Кросворд  « _ _ _ _ _ _ _ _ _ »

1




*







2













3















4











5














6









7














8











9










1. Стан нижнього шару тропосфери у певній місцевості в певний час
2. Багаторічний режим погоди в даній місцевості
3. Прилад для вимірювання атмосферного тиску
4. Характеристика наявності води у повітрі
5. Постійні вітри з тридцятих широт до екватора
6. Прилад для вимірювання напряму і сили вітру
7. Рух повітря з місць високого тиску до місць низького тиску
8. Вітри прибережної зони, які двічі на добу змінюють напрям
9. Скупчення дрібних крапель води або кристалів льоду в атмосфері
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Учитель називає тему уроку, підкреслює важливість знань про погоду, її елементи, типи, зміни в часі.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Розповідь вчителя з елементами бесіди по §25.
1.Погода – це стан тропосфери в певний час і в певному місці.
2.Показники стану погоди (8): температури повітря, атмосферний тиск, швидкість, сила і напрямок вітру, вологість повітря, хмарність, опади.
3.Метеорологія – наука, що вивчає зміни основних показників стану погоди.
4.Метеорологічні станції – спеціальні установи, які ведуть спостереження за погодою.
5. З появою Інтернету будь-яка людина може в будь-який час знайти прогноз погоди по будь-якій місцевості і населеному пункту, а також використати архівні дані показників погоди, наприклад, для доказу збитків в сільському господарстві від негоди під час страхування врожаю.
6. За допомогою Інтернету можна також знайти на кількох сайтах архівні дані про погоду за минулий час та порівняти їх зі своїми спостереженнями в календарі погоди. Зокрема, можна використати сайт rp.ua   з даними для міста Миколаєва.
7. Всі типи погоди розроблені на підставі впливу на людський організм природних факторів: атмосферних, космічних і телуричних. До атмосферних відносяться атмосферний тиск, температура, відносна вологість повітря, вітер. До космічних - всі види радіації і магнітне поле. А до телуричних -  форма рельєфу землі, наявність рослинності, водойми. На основі цих природних факторів були встановлені чотири типи погоди.

Перший - абсолютно сприятливий - ясна погода, без перепадів температур і тиску.
Другий - сприятливий - невелика хмарність, вітер, перепади температури невеликі (5 - 10 градусів), перепади тиску незначні.
Третій (несприятливий) - різка зміна тиску, сильні перепади температур, суцільна хмарність.
Четвертий (вельми несприятливий) - те ж, що і третій, тільки в більшому ступені.
V.ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Відповіді на питання до §25.
АП(2-3). Практична робота №8 «Спостереження за погодою й опрацювання зібраних матеріалів».
Мета: (навчальна) навчитися обробляти результати спостережень за погодою і за матеріалами  складати графіки ходу температури, діаграми хмарності та опадів, розу вітрів,(розвивальна) робити висновки і складати опис погоди, (виховна) виховувати вміння працювати злагоджено в колективі заради досягнення власної і загальної мети.
Унаочнення: зошити-практикуми, лінійки, олівці, роздатковий матеріал зі зразками графічних робіт.                                                                     
І. Організаційний момент
Психологічний настрій учнів на подальшу продуктивну працю. Перевірка готовності учнів до практичної роботи.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Прийом «Практичність теорії ». Теоретичні  базові знання, які учні отримали на минулих уроках, допоможуть їм завершити опанування матеріалу теми обробкою результатів спостережень за погодою в ході виконання практичної роботи в зошитах-практикумах.
ІV. ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ.
1. Хід роботи – відповідно до завдань в зошиті-практикумі. Вчитель перевіряє виконання окремих завдань, які вже були виконані на протязі вивчення теми (графіки температур, рози вітрів, діаграми хмарності та опадів).
2. Вчитель перевіряє також виконання календарів погоди.
3. Учні здійснюють в ході роботи взаємоперевірку і взаємодопомогу.
4. Виконані незадовільно або не виконані зовсім частини роботи дозволяється переробляти чи доробляти.
6. Зошити-практикуми та виконанні частини роботи в простих зошитах здаються на перевірку виконаної практичної роботи.
Д. з.: § 25, календар погоди

ГЕО 6 БМ 39-40
ЗП1. Клімат Землі.
Мета: (навчальна)на основі знань учнів про освітлення Землі Сонцем  сформувати у них систему знань про клімат в частині його визначення та змін у часі, (розвивальна)роз’яснити  значення особливостей клімату для людини, (виховна)відповідальність людини щодо зміни клімату.
Унаочнення: Зошити, атласи, підручники.
І. Організаційний момент
Перевірка наявності у учнів зошитів, атласів, підручників.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ  ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ
Прийом «Інтелектуальна розминка». Учні відповідають на питання попередніх тем, що торкаються  нової теми.
1. Які п’ять теплових поясів виділяють на Землі ( див. ст.106 підручника )? Їх ще називають поясами сонячного освітлення ( див. атлас на ст. 29  ).
2. Як називаються умовні межі між ними  та яка  їхня географічна широта?
3. З якими  датами (§ 21) умовно пов’язані тропіки і полярні кола?
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Вивчаючи погоду як стан атмосфери, ми говорили одночасно про цей стан в конкретний час. В чому ж різниця тоді стану атмосфери при визначенні погоди і клімату?
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Клімат ( див. § 26 ) – це багаторічний режим погоди, властивий для даної місцевості.
2. Кліматологія – наука, яка вивчає клімат.
3. Зміни клімату в часі :
- природні зміни відбуваються постійно протягом геологічного часу Землі (періоду утворення земної кори), на протязі останньої кайнозойської ери (65 млн. років) було 4 льодовикових і міжльодовикових періодів;
- антропогенні ( штучні ) зміни загрожують насамперед глобальним потеплінням з його катастрофічними наслідками.
4. Залежність людини від клімату:
- одяг;
- приміщення ( житлові, господарські );
- сільське господарство;
- тваринництво;
- транспорт;
- відпочинок;
- системи енергозабезпечення (водопостачання, енергозабезпечення, опалення).
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Відповіді на усні запитання та записування  в опорний конспект пунктів 1-3, конкретні свої приклади праворуч по пункту 4.
ЗП2. Фактори формування  клімату.
Мета: (навчальна)сформувати у учнів систему знань про клімат в частині факторів його формування, сформувати поняття «кліматичний пояс»;  (розвивальна) »;  розвивати вміння аналізувати кліматотвірні чинники; складати характеристику різних типів  клімату; (виховна)роз’яснити  значення особливостей клімату для людини.
Унаочнення: Зошити, атласи, підручники, дошка з прикладами з використанням ПСС.
 І. Організаційний момент
Визначення мети і завдань роботи на  міні-модулі.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Прийом «Проблемне питання». Хоча ми маємо вже певні знання про клімат, у нас виникає питання про те, які ж фактори впливають на його формування?
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Розповідь учителя з використанням  підручника на ст. 124  §26.
1. Кліматотвірні фактори:
- географічна широта ( кут падіння сонячних променів );
- переміщення повітряних мас над суходолом і морем;
- характер  підстилаючої поверхні.
2. З кліматотвірними факторами пов’язані причини різноманітності клімату на Землі як планеті ( див. ст.30-31 атласу ).
3. Кут падіння сонячних променів на клімат особливо суттєвий, реально кут падіння пов’язаний з широтою місцевості.
4. Кліматичні пояси – широтні смуги земної кулі з відносно однорідним кліматом.
5. Сім основних кліматичних поясів: еваторіальний, два тропічних, два помірних, два полярних ( арктичний і антарктичний ).
6. Між основними кліматичними поясами є 6 перехідних: 2 субекваторіальних, 2 субтропічних, субарктичний і субантарктичний.
7. Показники основних кліматичних поясів об’єднані в 7 пунктів на ст. 125 підручника. Кожний кліматичний пояс має певні математичні значення або математичні  інтервали цих показників
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО  МАТЕРІАЛУ.
1. Прийом «Роблю висновок». Запис в опорний конспект перелік кліматотвірних чинників.
2. Повторення за допомогою прикладів з використанням проблемно-символічних сигналів вивченої в І семестрі «Вступ. Географічне пізнання Землі».
ЗП1. Кліматичні пояси та головні типи клімату Землі.
Мета: Поглибити знання учнів про клімат; сформувати поняття «кліматичний пояс»;  розвивати вміння аналізувати кліматотвірні чинники; складати характеристику різних типів  клімату.
Унаочнення: зошити, атласи, підручники.
І. Організаційний момент
Перевірка наявності у учнів зошитів, атласів, підручників. Учитель повідомляє про продовження вивчення теми «Клімат».
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ  ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ
Прийом «Інтелектуальна розминка». Учні відповідають на питання до § 26 , що торкаються  нової теми в цьому ж параграфі.
1. Що таке клімат?.
2. Які три групи кліматотвірних чинників ви знаєте? ( ст.124 )
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Учитель ставить учням проблемне питання: «Чому на Землі спостерігаються різноманітність кліматів ?»
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Кут падіння сонячних променів на клімат особливо суттєвий, реально кут падіння пов’язаний з широтою місцевості.
2. Кліматичні пояси – широтні смуги земної кулі з відносно однорідним кліматом.
3. Сім основних кліматичних поясів: еваторіальний, два тропічних, два помірних, два полярних ( арктичний і антарктичний ).
4. Між основними кліматичними поясами є 6 перехідних: 2 субекваторіальних, 2 субтропічних, субарктичний і субантарктичний.
5. Показники основних кліматичних поясів об’єднані в 7 пунктів на ст. 125 підручника. Кожний кліматичний пояс має певні математичні значення або математичні  інтервали цих показників
V. ЗАКРІПЛЕННЯ  ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
Виконання завдань1 і 2 практичної роботи № 9 в  ЗП.
АП3. Практична робота №9 «Опис одного з головних типів клімату за кліматичними картами».
Мета: Навчитися працювати з кліматичними картами атласу, визначати й характеризувати типи кліматів.
Унаочнення: зошити-практикуми, атласи, підручники.                                                                      
І. Організаційний момент
Психологічний настрій учнів на подальшу продуктивну працю. Продовження виконання основної частини практичної роботи № 9.
ІІ. ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ.
1. Хід роботи – відповідно до завдань на ст. 33-36 ЗП. Вчитель перевіряє виконання окремих завдань.
2. Учні здійснюють в ході роботи взаємоперевірку і взаємодопомогу.
3. Виконані незадовільно або не виконані зовсім частини роботи дозволяється переробляти чи доробляти.
4. Зошити-практикуми здаються на перевірку виконаної практичної роботи.
Д. з.  § 26, повт. § 1-5








Немає коментарів:

Дописати коментар

Вітаю відвідувачів блогу

Матеріали блогу допоможуть вчителям і учням.Частина з них є фактично посібниками для вчителів, частину можуть використовувати учні. Можливі дрібні помилки чи дрібні недоробки, які будуть коригуватися при повторному читанні. Прохання дотримуватися авторських прав і у разі публічного використання матеріалів блогу робити посилання на назву блогу і автора. Якщо ви тут вперше і не можете зорієнтуватися, переходьте на головну сторінку, а на ній є також архів блогу. Користуйтеся також чорними трикутниками в архіві для орієнтації по сторінках.

Прихильники