Географія.Природознавство.Школа(різне)

Географія.Природознавство.Школа(різне)
Географія.Природознавство.Школа(різне)

Загальна кількість переглядів сторінки

Авторські розробки з географії, природознавства та інших предметів. Розробки з різних питань шкільного життя

Архів блогу

суботу, 15 вересня 2018 р.

Різнорівневі завдання для тематичних атестацій з природознавства (5 клас)

Різнорівневі завдання по підтемі «Вступ. Тіла, речовини - по §1-9» учня  (учениці )
5 - ____ класу ____________     ________________
( 1 – 6 пит. – 1 бал; 7-8 пит. – 1,5 бали; 9 пит. – 3 бали )   
 І   ВАРІАНТ   І-ІІ РІВЕНЬ
1.Позначте природничу науку, яка вивчає будову і взаємодію організмів: а) географія  б) фізика в) біологія г) хімія
2. До експерименту слід віднести: а) вивчення зоряного неба у телескоп б) спостереження за поведінкою птахів у природі в) спостереження за ростом рослин у спеціально створених умовах г) визначення довжини пенала
3. Оксисен і Карбон - це: а) молекули б) атоми в) прості речовини
4. Вода (ст.35,40) належить до: а) простих речовин б) складних речовин в) речовин, що зберігають форму
5. Укажіть прізвище видатного українського вченого-натураліста: а) Парацельс  б) Ломоносов  в) Вернадський г) Дарвін
6. Укажіть хімічне явище: а) політ птаха  б) утворення хвиль  в) горіння свічки  г) нагрівання води
ІІІ  РІВЕНЬ  7. Школярі визначали, у якій воді – теплій чи холодній – краще розчиняється цукор. Якими двома методами вивчення природи вони скористались?
а) спостереження б) вимірювання в) експеримент г) моделювання
8. Установіть відповідні літери до  кисню: _____________   і до заліза: ___________:
а) зберігає форму б) не зберігає форми в) заповнює весь наданий їй об’єм  г) притягується магнітом
ІV РІВЕНЬ 9. Встановити відповідність агрегатному стану речовин при кімнатній температурі:
а) алюміній б) повітря в) молоко  - написати поруч з цифрами відповідні літери:
1___твердий, 2___рідкий, 3___газуватий
 Різнорівневі завдання по підтемі «Вступ. Тіла, речовини - по §1-9»  учня  (учениці ) 5 - ____ класу ____________     ________________
( 1 – 6 пит. – 1 бал; 7-8 пит. – 1,5 бали; 9 пит. – 3 бали )   
 ІІ   ВАРІАНТ   І-ІІ РІВЕНЬ
1.Який прилад використовують для вивчення небесних тіл: а) телескоп б) компас в) рулетка г) мікроскоп
2. Який метод вивчення природи допоможе учням визначити довжину листків верби?: а) спостереження б) вимірювання в) експеримент г) моделювання
3. Гідроген і Оксиген– це: а) атоми б) молекули в) прості речовини г) вуглекислий газ
4. Вуглекислий газ належить до: а) речовин, що зберігають форму
б) простих речовин в) складних речовин
5. Білки і вуглеводи належать до: а) простих речовин б) неорганічних речовин  в) органічних речовин
6. Найменша частинка, яка має властивості речовини, це: а) атом  б) молекула  в) тіло  г) повітря
ІІІ  РІВЕНЬ  7. Виберіть речовину: а) повітря б) стілець в) золота обручка г) вуглекислий газ
8. У якому переліку більше тіл, ніж речовин?:
а) тополя, цукор, вода б) залізо, скляна ваза, срібло в) магніт, кисень, скеля  г) кухонна сіль, вуглекислий газ, золота каблучка
ІV РІВЕНЬ 9. Встановити відповідність між прізвищами видатних людей та їх досягненнями:
1.( __ ) Пилип Парацельс 2. ( __ )  Джозеф Прістлі 3. ( __ )  Михайло Ломоносов 4. ( __ ) Володимир Вернадський 5. ( __ )  Чарлз Дарвін 6. ( __ )  Тарас Шевченко
а) видатний український вчений-натураліст б) англійський вчений, який створив вчення про походження видів в) англійський натураліст, який встановив, що рослини виділяють кисень г) автор вчення про однаковий склад живої і неживої природи д) автор поетичних рядків про природні явища «світає, край неба палає, соловейко в темнім гаї сонце зустрічає…» е)  вчений, відкрив закон збереження маси речовин

Різнорівневі завдання по темі «Чисті речовини і суміші. Явища навколо нас - по § 10-15» учня  (учениці ) 5 - ____ класу ____________     ________________
( 1 – 6 пит. – 1 бал; 7-8 пит. – 1,5 бали; 9 пит. – 3 бали )   
 І   ВАРІАНТ   І-ІІ РІВЕНЬ
1.Кисень належить до: а) сумішей  б) простих речовин в) складних речовин г) органічних речовин
2. Виберіть суміш: а) вода б) залізо в) молоко г) цукор
3. З якої суміші випарюванням можна отримати необхідну речовину-компонент суміші?: а) суміш солі і цукру б) суміш піску і кухонної солі в) суміш води і піску г) суміш залізних ошурків і цукру
4. Суміш яких речовин можна розділити фільтруванням? а) води і цукру  б) піску і кухонної солі в) води і піску г) залізних ошурків і цукру
5. До яких явищ належить спів соловейка: а) механічних  б) світлових  в) звукових г) магнітних
6. Укажіть хімічне явище: а) політ птаха  б) утворення хвиль  в) горіння свічки  г) нагрівання води
ІІІ  РІВЕНЬ  7. Записати у правильній послідовності всі пори року:
а) зима б) ________ в) ___________ г) ___________
8. Установіть відповідність між прикладами явищ до їх назв:
а) котиться м’яч б) росте малюк в) іржавіє цвях
Хімічне _____Фізичне_______
ІV РІВЕНЬ 9. Користь опалого листя у таких випадках (3 відповіді):
а) перетворення його при гнитті на перегній для ґрунту б) спалювання листя на ґрунті в) вплив диму при спалюванні на здоров’я людей г) прикриття коріння рослин від сильних морозів д)  їжа для дрібних і травоїдних тварин е) схованка для дрібних тварин і комах
 Різнорівневі завдання по темі «Чисті речовини і суміші. Явища навколо нас - по § 10-15» учня  (учениці ) 5 - ____ класу ____________     ________________
( 1 – 6 пит. – 1 бал; 7-8 пит. – 1,5 бали; 9 пит. – 3 бали )   
 ІІ   ВАРІАНТ   І-ІІ РІВЕНЬ
1. Гниття – це явище: а) біологічне б) фізичне в) хімічне
2. Для визначення сторін горизонту в роботі компасу використовується таке явище: а) хімічне б) біологічне в) магнітне г) теплове
3. Виберіть суміш: а) вода б) залізо  в) молоко г) вуглекислий газ
4. Яку суміш можна розділити фільтруванням?: а) суміш води і цукру б) суміш піску і кухонної солі в) суміш води і піску г) суміш залізних ошурків і цукру
5. Укажіть фізичне явище: а) горіння дров б) танення льоду  в) утворення іржі г) скисання молока
6. До яких явищ належить спів соловейка: а) механічне  б) світлове  в) звукове  г) магнітне
ІІІ  РІВЕНЬ  7. В роботі мобільного телефону використовуються явища (2): а) звукові б) теплові в) електричні г) біологічні
8. Утворення в зелених рослинах органічних речовин супроводжують такі явища (3):
а) хімічні б) електричні в) фізичні  г)біологічні д) гниття
ІV РІВЕНЬ 9. Шкода при використанні опалого листя у таких випадках (2 відповіді):
а) перетворення його при гнитті на перегній для ґрунту б) спалювання листя на ґрунті в) вплив диму при спалюванні на здоров’я людей г) прикриття коріння рослин від сильних морозів д)  їжа для дрібних і травоїдних тварин е) схованка для дрібних тварин і комах
Різнорівневі завдання  (контрольна робота) по темі «Всесвіт» учня  (учениці )
5 - ____ класу ____________     ________________
( 1 – 6 пит. – 1 бал; 7-8 пит. – 1,5 бали; 9-11 пит. – 3 бали )   
 І   ВАРІАНТ   І-ІІ РІВЕНЬ
1. Укажіть назву групи зір із найвищою температурою: а) блакитні  б) білі в) червоні г) жовті
2. Хмари міжзоряного газу і пилу називають: а) кометами б) галактиками в) туманностями г) астероїдами
3. Між якими планетами існує пояс астероїдів? а) Меркурія і Марса б) Юпітера і Венери  в) Марса і Юпітера г) Меркурія і Венери
4. Небесні тіла: Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун - це: а) галактики б) планети в) туманності г) сузір’я
5. Укажіть науку, що досліджує небесні тіла: а) біологія  б) фізика  в) астрономія г) географія
6. Укажіть перелік, укладений із назв лише планет групи гігантів: а) Юпітер, Сатурн, Уран і Нептун б) Венера, Нептун і Земля  в) Меркурій, Венера, Земля і Марс  г) Сатурн, Місяць і Уран
ІІІ  РІВЕНЬ  7. Зміна пір року відбувається тому, що: а) у Землі є природний супутник Місяць б) Земля віддалена від Сонця на 150 млн. км  в) Земля рухається навколо Сонця г) Сонце рухається навколо своєї осі
8. Виберіть твердження щодо впливу Сонця на Землю: а) освітлює Землю б) утримує Землю на орбіті в) зігріває Землю  г) усі відповіді правильні
ІV РІВЕНЬ 9. Перший космонавт в світі: _____________   ____________________
10. Перший космонавт незалежної  України____________  __________________
11. Автор помилкової моделі світу із Землею в центрі: __________________ __________________


Різнорівневі завдання  (контрольна робота) по темі «Всесвіт» учня  (учениці )  5 - ____ класу ____________     ________________
( 1 – 6 пит. – 1 бал; 7-8 пит. – 1,5 бали; 9-11 пит. – 3 бали )   
 ІІ   ВАРІАНТ   І-ІІ РІВЕНЬ
1. До якого типу зір належить Сонце: а) карлик б) гігант в) надгігант г) нейтронна зоря
2. Полярна зоря вказує на: а) схід б) північ в) захід г) південь
3. Розташуйте планети за зростанням відстані до Сонця: а) Юпітер б) Земля в) Венера г) Марс
4. Як називається наша Галактика?: а) Велика Ведмедиця б) пояс астероїдів в) Молочний Шлях г) туманність Андромеди
5. Першим космонавтом незалежної України є: а) Леонід Каденюк б) Юрій Гагарін в) Ніл Армстронг г) Олексій Леонов
6. Наша Галактика - це: а) сузір’я  б) усі видимі на небі зорі  в) велике зоряне скупчення, до якого входить Сонце   г) Сонячна система
ІІІ  РІВЕНЬ  7. День і ніч бувають тому, що: а) Земля далеко розташована від Сонця б) Місяць частково закриває Сонце в) Земля обертається навколо своєї осі  г) між Сонцем і Землею існують ще дві планети
8. За гіпотезою вчених все існуюче у Всесвіті виникло в результаті:
а) розширення  Всесвіту б) утворення частинок світла в) Великого Вибуху  г) утворення небесних тіл
ІV РІВЕНЬ 9. Перший космонавт-українець часів СРСР, учасник групового польоту, 1962 рік: _________________   ________________
10. Перший космонавт, який ступив на Місяць: _____________   __________________
11. Автор моделі світу із Сонцем в центрі: _______________   ____________________
Різнорівневі завдання по темі «Земля як планета» учня  (учениці ) 5 - ____ класу _______    ____
( 1 – 6 пит. – 1 бал; 7-8 пит. – 1,5 бали; 9-11 пит. – 1 бал )   
 І   ВАРІАНТ.   І-ІІ РІВЕНЬ
1. Як називається уявна лінія, що ділить земну кулю на дві півкулі – Північну і Південну : а) полюс б) меридіан в) екватор г) земна вісь
2. Назвіть оболонку, що покриває ядро Землі: а) мантія б) земна кора  в) літосфера г) атмосфера
3. Укажіть, у якому напрямку зменшується кут падіння сонячних променів на поверхню Землі: а) від екватора до полюсів б) із заходу на схід в) від Південного полюса до екватора г) від Північного полюса до екватора
4. Зазначте, чим ґрунт відрізняється від гірських порід: а) кольором  б) твердістю  в) родючістю г) пластичністю
5. Назвіть ознаку, яка не властива повітрю: а) легке  б) пружне  в) добре проводить тепло г) при нагріванні розширюється
6. Для виробництва електричної енергії на гідроелектростанціях (ст.136) на річці Дніпро в межах України споруджені водосховища, визначити їхню кількість за допомогою атласу. Їх така кількість: а) 2 б) 4 в) 5  г) 6 д) 3
ІІІ  РІВЕНЬ 7.Установіть відповідність між об’єктами (явищами) та способами їх зображення на картах:
1.( __ ) морські течії 2. ( __ )  річки 3. ( __ )  корисні копалини:
а) жовтим зафарбуванням б) значками в) лініями г) стрілками
8.Установіть відповідність між материками і їхніми ознаками:
1.( __ ) Євразія 2. ( __ ) Австралія 3. ( __ ) Антарктида:
а) найхолодніший б) найменший в) найбільший г) найспекотніший
ІV РІВЕНЬ 9. Укажіть, де  буде врешті-решт олія при спробі її розчинити у воді:
а) на дні склянки б) в однорідній суміші з водою  в) у верхній частині склянки г) випарується
10. Назвіть процес, наслідком якого є утворення роси:
а) танення б) конденсація в) замерзання г) випаровування
11. Підземна вода з підвищеною кількістю солі називається:
а) прісною б) солоною в) мінеральною г) газованою
Різнорівневі завдання по темі «Земля як планета» учня  (учениці ) 5 - ____ класу _______    _______
( 1 – 6 пит. – 1 бал; 7-8 пит. – 1,5 бали; 9-11 пит. – 1 бал )   
ІІ   ВАРІАНТ.   І-ІІ РІВЕНЬ
1.Укажіть, що передає форму Землі: а) карта б) план місцевості в) глобус г) аерофотознімок
2. Установіть відповідність між географічними об’єктами і материками, на яких вони розташовані:
1.( __ ) Південний полюс 2. ( __ ) місто Київ  3. ( __ ) річка Амазонка:
а) Південна Америка б) Антарктида в) Євразія
3. Укажіть, що є наслідком обертання Землі навколо своєї осі: а) сонячні затемнення б) зміна пір року  в) припливи і відпливи г) зміна дня і ночі
4. Зазначте, що спричиняє сильне нагрівання поверхні Місяця вдень (до +130оС) і сильне її охолодження вночі (до -170оС): а) обертання Місяця навколо своєї осі б) обертання Місяця навколо Землі в) наявність різних фаз Місяця г) відсутність повітряної оболонки
5. Укажіть газ, якого в повітрі найбільше: а) азот б) кисень  в) вуглекислий газ г) аргон
6. Назвіть ознаку, яка не властива воді: а) під час охолодження стискується  б) під час замерзання розширюється  в) під час нагрівання розширюється  г) має високу теплопровідність
ІІІ  РІВЕНЬ 7.Установіть відповідність між географічними об’єктами і материками, на яких вони розташовані: 1.( __ ) Південний полюс 2. ( __ )  місто Київ 3. ( __ )  гора Кіліманджаро:
а) Африка б) Антарктида в) Євразія г) Південна Америка
8.Установіть відповідність між материками і їхніми ознаками та об’єктами:
1.( __ ) Африка 2. ( __ ) Північна Америка 3. ( __ ) Південна Америка:
а) найхолодніший б) є річка Амазонка в) є гори Кордильєри г) найспекотніший
 ІV РІВЕНЬ 9. Укажіть, де  буде врешті-решт невелика кількість лимонної кислоти  при спробі її розчинити у воді:
а) на дні склянки б) в однорідній суміші з водою  в) у верхній частині склянки г) випарується
10. Назвіть процес, наслідком якого є утворення з твердої речовини рідини:
а) випаровування б) конденсація в) замерзання г) танення
11. Металеві труби з водою можуть зруйнуватися при:

а) охолодженні води до +1оС б) замерзанні води нижче 0оС в) випаровуванні води 
Різнорівневі завдання по темі «Планета Земля як середовище життя організмів. Людина на планеті Земля»  учня  (учениці ) 5 - ____ класу _______    ____
( 1 – 6 пит. – 1 бал; 7-8 пит. – 1,5 бали; 9-11 пит. – 1 бал )   
 І   ВАРІАНТ.   І-ІІ РІВЕНЬ
1. Який ряд утворений лише назвами організмів?: а) півень, скеля, очерет  б) конвалія, оса, карась в) коник, Сонце, лелека г) зозуля, бінокль, пісок
2. Укажіть найменшу складову організму рослини: а) орган б) квітка в) клітина г) листок
3. Яка речовина необхідна рослинам для дихання?: а) вода б) кисень  в) хлорофіл г) вуглекислий газ
4. Які організми забезпечують киснем мешканців нашої планети?: а) гриби б) хижаки в) зелені рослини г) рослиноїдні тварини
5. Укажіть штучну екосистему: а) болото  б) степ  в) сад г) ліс
6. Укажіть значення грибів у екосистемі: а) руйнують гірські породи  б) утворюють органічні речовини  в) слугують кормом для звірів г) виділяють кисень
ІІІ  РІВЕНЬ 7.Установіть відповідність між грибами та групами, до яких вони належать:
1.( __ ) гриб маслюк 2. ( __ )  гриб сажка 3. ( __ )  гриб мухомор:
а) паразитичні б) отруйні в) істівні г) одноклітинні
8.Установіть відповідність між мешканцями саду та групами організмів, до яких вони належать:
1. ( __ ) вишня, яблуня 2. ( __ ) бджола, сонечка 3. ( __ ) лобода, пирій 4. ( __ ) яблунева плодожерка, хрущ:
а) корисні комахи б) бур’яни в) плодові дерева г) шкідливі комахи д) корисні птахи
ІV РІВЕНЬ 9. Екологічно безпечні засоби отримання електричної енергії:
а) вітрові електростанції б) атомні електростанції в) теплові електростанції г) сонячні батареї
10. До Червоної книги України занесені (3):
а) їжак вухатий б) заєць сірий в) їжак звичайний г) заєць білий д) махаон звичайний е) африканський слон
11. В заповідниках дозволяється:
а) полювати за тваринами б) ловити рибу в) проводити наукові дослідження г) будувати населені пункти
Різнорівневі завдання по темі «Планета Земля як середовище життя організмів. Людина на планеті Земля»  учня  (учениці ) 5 - ____ класу _______    ____
( 1 – 6 пит. – 1 бал; 7-8 пит. – 1,5 бали; 9-11 пит. – 1 бал )   
ІІ   ВАРІАНТ.   І-ІІ РІВЕНЬ
1.Укажіть ряд, в якому перелічені властивості організмів: а) звук, блиск, живлення б) об’єм, бінокль, пісок в) муха, Місяць, лебідь г) ріст, подразливість, рух
2. Що спільного у дятла, косулі, сироїжки, ялини?
а) живляться рослинами б) активно рухаються в) мешкають у лісі г) утворюють органічні речовини з неорганічних
3. За якою ознакою тварини відрізняються від рослин?: а) дають потомство б) реагують на подразнення  в) живляться готовими органічними речовинами г) утворюють органічні речовини з неорганічних
4. Світло – важливий чинник середовища. Яке біологічне явище  відбувається тільки на світлі?: а)рух б) дихання в) утворення в рослинах органічних речовин із неорганічних г) випаровування води
5. Одна з груп організмів у складі екосистеми називається утворювачами. Це: а) бактерії б) гриби  в) тварини г) рослини
6. Завдяки яким особливостям тварини лісу залишаються непоміченими ворогами?: а) мають маскувальне забарвлення  б) видають голосні звуки  в) виділяють речовини із неприємним запахом  г) приймають загрозливу позу
ІІІ  РІВЕНЬ 7.Установіть відповідність між організмами і його пристосуванням до холодної пори року:
1.( __ ) їжак 2. ( __ )  лелека 3. ( __ )  верба:
а) скидає листя б) впадає в сплячку в) відлітає в теплі краї г) змінює забарвлення хутра
8. Установіть відповідність між мешканцями лісу та групами організмів, до яких вони належать:
1. ( __ ) ялина, дуб 2. ( __ ) ведмідь, білка 3. ( __ ) підберезовики, боровики 4. ( __ ) суниці, ожина:
а) їстівні гриби б) їстівні ягоди в) дерева г) тварини д) корисні комахи
ІV РІВЕНЬ 9. Укажіть ряд, утворений назвами тільки мешканців озера: а) рак, дельфін, сироїжка б) щука, коник, ряска в) рогіз, беззубка, лящ г) конвалія, кит, водомірка
10. До Червоної книги України занесені (2):
а) лобода б) кульбаба в) ковила українська г) підсніжник складчастий д) кактуси е) мухомори
11. В національних парках заборонено (2):
а) полювати за тваринами б) ловити рибу в) проводити наукові дослідження г) запрошувати організованих туристів



Немає коментарів:

Дописати коментар

Вітаю відвідувачів блогу

Матеріали блогу допоможуть вчителям і учням.Частина з них є фактично посібниками для вчителів, частину можуть використовувати учні. Можливі дрібні помилки чи дрібні недоробки, які будуть коригуватися при повторному читанні. Прохання дотримуватися авторських прав і у разі публічного використання матеріалів блогу робити посилання на назву блогу і автора. Якщо ви тут вперше і не можете зорієнтуватися, переходьте на головну сторінку, а на ній є також архів блогу. Користуйтеся також чорними трикутниками в архіві для орієнтації по сторінках.

Прихильники