Географія.Природознавство.Школа(різне)

Географія.Природознавство.Школа(різне)
Географія.Природознавство.Школа(різне)

Загальна кількість переглядів сторінки

Авторські розробки з географії, природознавства та інших предметів. Розробки з різних питань шкільного життя

Архів блогу

вівторок, 29 серпня 2017 р.

Навчальний проект «Посади дерево» (природознавство, 5 клас, 2017 рік)
Розробка виконана за оновленою   програмою, затвердженою Наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. Тема обрана відповідно до рекомендацій програми з матеріально-технічного забезпечення, наявності власних розробок, особливостей природи свого краю. Може бути виконаний замість проекту з вирощування бобових рослин
Автор: Португальський Олександр Володимирович
Головне завдання проекту відповідно до програми: вести тривале спостереження, фіксувати дані в журналі спостережень, формулювати гіпотези, планувати і проводити дослідження, пояснювати отримані результати (компетентності у природничих науках і технологіях).
Додаткові завдання: посадити дерева або кущі шляхом їх вирощування з насіння або кісточок , озеленити певну територію
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учня
Знаннєвий компонент:
Учень називає середовище життя, умови, необхідні для вирощування дерев’янистих  рослин.
Діяльнісний компонент:
Учень описує результати власних спостережень і дослідів, пояснює вплив чинників середовища на ріст рослин, розпізнає окремі види  дерев’янистих рослин, використовує додаткові джерела інформації  для виконання навчального завдання, вивчену природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях, формує вміння  фіксувати результати досліджень, представляти їх наочно, відпрацьовує математичну, інформаційно-цифрову компетентність, формулює гіпотези та порівнює результати дослідів з теоретично очікуваними, веде тривале спостереження.
Ціннісний компонент:
Учень формує свій внесок у діяльність групи, презентує результати своєї діяльності і діяльності групи, висловлює ідеї по черзі, уважно слухаючи інших при обговоренні, сприймає спільне групове рішення, здійснює само- і взаємооцінювання за наданими вчителем критеріями до  кінцевого продукту проекту, висловлює в ролі доброзичливого критика оцінку презентування інших груп, приносить конкретну користь у висадці дерев та кущів.
Обладнання: кісточки, насіння слив, вишень, черешень, терну, гледичії, білої акації, яблук, груш, інших дерев’янистих рослин,  лінійки, термометри, журнали  спостережень, роздатковий матеріал для малих груп із завданнями.
Хід роботи: Вчитель перевіряє готовність учнів до уроку та пояснює головне завдання проекту.
Завдання.
І. Організація навчального проекту (організаційний урок або частина уроку).
Вчитель пояснює основний задум проекту. Всім відомий спосіб озеленення територій шляхом висаджування маленьких дерев та кущів . Основний його недолік в тому, що він досить трудомісткий, потребує певної технології посадки та догляду, зокрема, значної кількості води під час посадки та першого року росту саджанців. Не всі види рослин добре вкорінюються в ґрунт відразу, особливо   в посушливе літо. Але можна висаджувати дерева та кущі насінням або кісточками з плодів. Учні отримують завдання зібрати насіння або кісточки певних видів рослин, наприклад, білої акації, гледичії, кісточок слив. Висаджувати матеріал можна восени або весною в залежності від рекомендацій в літературі та в Інтернеті. Можна висаджувати ті ж самі рослини як восени , так і весною, порівнюючи потім результати. На прилеглих територіях до школи, в населеному пункті для висаджування можна використати звичайний інструмент, на віддалених територіях (полян лісу, пустирів, балок, берегів річок, придорожніх територіях) можна використати загострений інструмент типу гілок, прутів  для утворення отворів в землі, вкидання в отвори насіння та притоптування потім землі. Також можна садити насіння в тріщини і заглибини ґрунту, притоптуючи потім ґрунт. Перевагу слід надавати дикоростучим рослинам – вони краще ростуть. Згодом, при можливості догляду, можна привити на них культурні сорти, але це буде через 2-3 роки
2. Самостійно об’єднатися в малі групи, обрати собі лідера.
3. Зробити самоперевірку щодо наявності необхідного обладнання і матеріалів в кожній групі.
4. Вибрати місця проведення дослідів (шкільні сквери, балка на околиці села, берег річки, острови на річці, пошкоджені  лісосмуги тощо),   врахувати необхідний мікроклімат, пору року, освітлення, вологість ґрунту тощо, вибрати інструмент. Висаджування проводити краще в вологий ґрунт після дощу або в сухий ґрунт напередодні дощів (відповідно до прогнозу погоди)
5.  Результати дослідів кожній групі вносити в журнал за таблицею, відпрацьованою в ході підготовки до експерименту
6. Презентувати свій проект, зробити аналіз досягнень і успіхів кожного учня групи за критеріями вкладу в спільну роботу та вмінням співпрацювати.
7. Зробити висновки або звіт  щодо результатів дослідів відповідно до попередніх гіпотез перед його початком.
8. При можливості доглядати за рослинами – проріджувати сходи, боротися з бур’яном, при гарних сходах – пересаджувати зайві рослини в інші місця.
9. Досліди можна продовжити в наступні роки на уроках біології
Оцінювання учнів: попереднє – за результатами  роботи  в малих групах, остаточне –після перевірки  журналів  та висновків в них.
Цікаві матеріали про ентузіастів вирощування рослин:
1.  (20 тысяч деревьев посадил в Николаеве житель Корабельного района)
     http://korabelov.info/2017/05/41501
2. Индиец в одиночку посадил лес
   http://news.eizvestia.com/news_society/full/352-indiec-v-odinochku-posadil-les-foto

Немає коментарів:

Дописати коментар

Вітаю відвідувачів блогу

Матеріали блогу допоможуть вчителям і учням.Частина з них є фактично посібниками для вчителів, частину можуть використовувати учні. Можливі дрібні помилки чи дрібні недоробки, які будуть коригуватися при повторному читанні. Прохання дотримуватися авторських прав і у разі публічного використання матеріалів блогу робити посилання на назву блогу і автора. Якщо ви тут вперше і не можете зорієнтуватися, переходьте на головну сторінку, а на ній є також архів блогу. Користуйтеся також чорними трикутниками в архіві для орієнтації по сторінках.

Прихильники