Географія.Природознавство.Школа(різне)

Географія.Природознавство.Школа(різне)
Географія.Природознавство.Школа(різне)

Загальна кількість переглядів сторінки

Авторські розробки з географії, природознавства та інших предметів. Розробки з різних питань шкільного життя

Архів блогу

суботу, 11 лютого 2012 р.

Конспект4"Технологія вирощування рослин"

Португальський О.В. Планування варіативного модулю "Технологія вирощування рослин та догляд за ними" // Форум педагогічних ідей « Урок ».Освіта.UA – Розділ «Методика та технологія» - 2012.
ТРУД 9ВР БМ 7-8(невідредагований неповний конспект)
Тема 1. Шкідники, хвороби рослин та боротьба з ними.
АП1. Шкідники, хвороби рослин та боротьба з ними.
Мета: (навчальна) ознайомити учнів зі шкідниками, хворобами рослин та боротьбою з ними,(виховна) формувати поняття «шкідливе» і «корисне» , (розвивальна) навчити використовувати знання для позитивного впливу на корисні компоненти природи і зменшення дії негативного впливу на них.
Унаочнення: робочі зошити, фотографії рослин.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Учитель вітає учнів, перевіряє готовність учнів до уроку.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.
Учитель перевіряє учнями виконання домашнього завдання.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
На будь-які рослин без винятку впливають негативно певні шкідники і хвороби. Зупинимося на деяких з них.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Під шкідниками рослин ми звичайно розуміємо тварин різноманітних розмірів від великих до мікроскопічних, які негативно впливають на розвиток рослин. Різними органами рослин харчуються приблизно 600 видів комах, кліщів, молюсків, а також безліч інших тварин, включаючи ссавців.
2. Хвороби – порушення нормального обміну речовин у тканинах, клітинах, органах рослин під впливом фіто патогенних або несприятливих умов. Хвороби проявляються у в’яненні, висиханні, хлорозі, карликовості, плямистості, нальоті, пустулах, пухлин, деформації тканин, виразках.
3.До шкідників відносяться такі комахи: різні види сарани, попелиць, клонів, жуків, метеликів, пильщиків. Інші групи шкідників: нематоди, кліщі, слимаки, гризуни ( миші, пацюки, хом’яки, ховрахи).
4. Хвороби рослин ділять на неінфекційні (непаразитарні) та інфекційні (паразитарні).
5. Неінфекційні хвороби –хвороби внаслідок дії на рослину несприятливих абіотичних факторів довкілля: води, температури, умов живлення, шкідливих домішок в повітрі.
6.Збудники інфекційних хвороб: гриби, бактерії, актиноміцети, віруси, мікоплазмові тіла, квіткові рослини-паразити .Наприклад: парша - гриб, кореневий рак – бактерії.
7. Основою хімічного методу боротьби зі шкідниками і хворобами є використання хімічних сполук-пестицидів. Інсектициди- проти різних комах, акарициди – проти кліщів, зооциди – проти гризунів, фунгіциди – проти збудників хвороб, нематоциди – проти нематод, гербіциди – проти бур’янів.
8. Є також препарати комбінованої дії проти шкідників і збудників хвороб.
9. Є також препарати комбінованої дії проти шкідників і збудників хвороб.
10. Вимоги до пестицидів – вони повинні бути високотоксичними до шкідників і малотоксичними до рослин, людини і теплокровних тварин.
11. Конкретні пестициди вибирають під конкретні рослини і хвороби.
12. Учні до роботи з пестицидами не допускаються.
13. За прогнозами вчених, до 2020 року основні шкідники і збудники хвороб можуть стати стійкими до відомих пестицидів.
ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Складання опорного конспекту
Тема 2. Екологічно чисті методи боротьби зі шкідниками і хворобами.
АП(2-3). Екологічно чисті методи боротьби зі шкідниками і хворобами.
Мета: (навчальна) дати характеристику екологічно чистих методів боротьби зі шкідниками і хворобами, (розвиваюча) поглибити уявлення учнів про різноманітність методів боротьби зі шкідниками і хворобами, (виховна) виховувати в учнів бережливе ставлення до різноманіття видів організмів в природі.
Унаочнення: робочі зошити, фотографії рослин.
І. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Іноді замість пестицидів можна використовувати екологічно чисті методи боротьби зі шкідниками і хворобами. Їхній недолік – вони досить копіткі, потребують повторного застосування, потребують перевірки рецептур і часто ручної роботи по їх приготуванню замість застосування готових хімічних, вироблених на хімічних заводах.
2. Відвари і настої із рослин проти дрібних сисних комах-попелиць, мідянок, личинок комах. Ці препарати отруйні в деякій мірі і для людей, тому треба дотримуватися запобіжних заходів. Звичайно такі відвари і настої готують експериментально, тому що дані про них суперечливі. Готують їх звичайно з сухих рослин, перемелених на порошок.
3. Використовують листя для приготування водних настоїв: бузини чорної трав’янистої , зеленого бадилля картоплі, листя лопуха (проти гусениць), луски цибулі, листя і коріння кульбаби, відвар з полину (проти листогризучих гусениць та яблуневої плодожерки, відвар тютюну і махорки – проти попелиць, кліщів, молодих гусениць, пил тютюну або в суміші з пилом гашеного вапна чи золи, настій часнику – проти кліщів, попелиць, медяниць. Сода кальцинована – розчин проти борошнистої роси. Цемент, вапно - обпилювання міжрядь проти слимаків. Ант хлороз – для обприскування проти вапняного хлорозу. Побілка – від сонячних опіків і хвороб.
4. Проти мишоподібних гризунів – суміш принад з негашеного вапна, борошна, цукру, гіпсу.
ІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Складання опорного конспекту
Д. з.: Конспект,

Немає коментарів:

Дописати коментар

Вітаю відвідувачів блогу

Матеріали блогу допоможуть вчителям і учням.Частина з них є фактично посібниками для вчителів, частину можуть використовувати учні. Можливі дрібні помилки чи дрібні недоробки, які будуть коригуватися при повторному читанні. Прохання дотримуватися авторських прав і у разі публічного використання матеріалів блогу робити посилання на назву блогу і автора. Якщо ви тут вперше і не можете зорієнтуватися, переходьте на головну сторінку, а на ній є також архів блогу. Користуйтеся також чорними трикутниками в архіві для орієнтації по сторінках.

Прихильники