Географія.Природознавство.Школа(різне)

Географія.Природознавство.Школа(різне)
Географія.Природознавство.Школа(різне)

Загальна кількість переглядів сторінки

Авторські розробки з географії, природознавства та інших предметів. Розробки з різних питань шкільного життя

Архів блогу

суботу, 11 лютого 2012 р.

Конспект5"Технологія вирощування рослин"

Португальський О.В. Планування варіативного модулю "Технологія вирощування рослин та догляд за ними" // Форум педагогічних ідей « Урок ».Освіта.UA – Розділ «Методика та технологія» - 2012.
ТРУД 9ВР БМ 9-10(невідредагований неповний конспект)
Тема 1. Виробнича діяльність і природне середовище. Екологічна ситуація. Джерела забруднення в сільському господарстві.
КС1. Виробнича діяльність і природне середовище. Екологічна ситуація. Джерела забруднення в сільському господарстві .
Мета: (навчальна) ознайомити учнів з поняттями виробнича діяльність, природне середовище, екологічна ситуація, джерела забруднення в сільському господарстві, їх зв’язок, (виховна) виховувати розуміння залежності стану довкілля від діяльності людини, (розвивальна) на конкретних прикладах вчити знаходити взаємозв’язки між розвитком суспільства і станом природного середовища
Унаочнення: робочі зошити, фотографії ландшафтів.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Учитель вітає учнів, перевіряє готовність учнів до уроку.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.
Учитель перевіряє учнями вивчення домашнього завдання за допомогою письмових тестів.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Виробнича діяльність впливає на стан природного середовища, зупинимося на цьому детальніше.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Еволюція природи Землі поділяється історично на два етапи: перший – до появи в природі людини і другий – період суспільного розвитку. Взагалі еволюція природних систем триває ~3,5 млрд. років
2. Головним чинником природних перебудов ландшафтів на І етапі були кліматичні зміни з чергуванням періодів зледеніння і міжльодовиковими епохами.
3. На ранній стадії зародження людської цивілізації (кілька мільйонів років тому) була епоха збиральництва і мисливства, яка не призводила до зміни природних компонентів.
4. Наступною була епоха аграрної культури (~8 тисяч років тому) ,з введенням в культуру дикорослої флори і прирученням диких тварин. Вона призвела до істотних змін у природних ландшафтах та значної руйнації природних компонентів.
5. В епоху індустріального виробництва природні ресурси безпосередньо залучаються до виробничих процесів. Різко збільшилося використання невідновних мінеральних ресурсів літосфери. На місці природних ландшафтів стали формуватися антропогенні ландшафти. Людство сповідувало самогубницький підхід господаря природи.
6. Зараз триває епоха постіндустріального суспільства з надприродним и масштабами споживання ресурсів Землі. Щороку використовується понад ~3,5 трлн. тонн водних ,повітряних, біологічних, мінеральних ресурсів. Людина використовує вже 89 хімічних елементів.
7. Екологічна ситуація в світі і зокрема в Україні у зв’язку зі стрімким науково-технічним прогресом катастрофічна. Наприклад, на околицях Миколаєва протягом останніх років відбуваються катастрофічні викиди пилу з відходів Миколаївського глиноземного заводу – так званого червоного шламу. Вітер зносить червоний пил з відкритих шламосховищ заводу на села, поля і Бузький лиман. Подібна катастрофа в Угорщині отримала значний суспільний резонанс. На жаль, наше суспільство і держава в особі її керівництва реагують дуже мляво на подібну шкоду природі. Також потужність очисних споруд Миколаєва недостатня для очистки всіх каналізаційних стоків півмільйонного міста, що потрапляють в лиман.
8. Сільськогосподарське виробництво – одне із джерел забруднення навколишнього середовища.
9. Забруднення – привнесення надмірної кількості хімічних елементів та їхніх сполук у природне середовище.
10. Забруднювальні речовини поділяють на механічні (тверді тіла), хімічні (тверді, рідкі, газоподібні речовини), фізичні (теплові, радіаційні, електромагнітні, шумові тощо), біологічні (віруси, бактерії, грибки, органічні рештки).
11. Пестициди – штучні хлорорганічні і фосфорорганічні речовини, які використовують для боротьби з бур’янами і шкідниками сільського господарства. Надходять з поверхневим і дренажним стоком з полів, діють токсично, мутагенно, кумулятивно, руйнуються тривалий час.
12. Забруднені ґрунти втрачають природну родючість через масову загибель мікроорганізмів, які забезпечують ґрунтоутворення і насичення ґрунтів поживними речовинами.
ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Складання опорного конспекту
Тема 2. Охорона ґрунту, запобігання забруднення водойм, повітря, організмів. Екологічно чисті технології і види енергії.
СУ2. Охорона ґрунту, запобігання забруднення водойм, повітря, організмів. Екологічно чисті технології і види енергії
Мета: (навчальна) поглибити знання про охорону ґрунту, запобігання забруднення водойм, повітря, організмів та екологічно чисті технології і види енергії , (розвиваюча) розвивати вміння учнів встановлювати на матеріалі теми причинно-наслідкові взаємозв’язки, (виховна) виховувати в учнів екологічний підхід у створенні технологічних процесів з використанням природних компонентів.
Унаочнення: робочі зошити, фотографії ґрунту, споруд і машин з використанням різних видів енергії.
І. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Грунти потребують охорони від вітрової і водяної ерозії, руйнівної дії тракторів та машинно-тракторних агрегатів.
2. Ще в 1970-х роках вздовж автомобільних доріг України з вікна автомобіля можна було побачити постаті ховрахів біля доріг, які жили на полях біля доріг. Зараз можна проїхати 1000 км і не помітити жодного ховраха, хоча поруч з дорогами врожайні поля із зерном. Відсутність життя на полях – результат інтенсивного застосування пестицидів. Їх застосовують проти комах, гризунів, вірусних , бактеріальних і грибкових захворювань.
3. Вітрова ерозія – знесення з полів у вигляді пилу часток ґрунту і перенесення їх в непридатні для вирощування рослин місця. Вітровій ерозії сприяє посуха – в будь-яку пору року, особливо літню.
4. Водна ерозія – знесення ґрунту з полів водою, при цьому в місцях інтенсивних потоків води утворюються навіть рівчаки і яри.
5. Структуру ґрунту на полях руйнує також важка сільськогосподарська техніка. Частки ґрунту перетворюються на пил, який н утримує влітку вологу, а під час опадів поживні речовини – вони вимиваються водою.
6. Для запобігання забруднення водойм, повітря, знищення рослинного і тваринного світу використовуються різноманітні засоби. Але передусім сільськогосподарське виробництво повинно утримуватися правильних технологій з мінімальною шкодою для природних компонентів.
7. Екологічно чисті технології в сільському господарстві – технології отримування врожаю без використання штучних хімічних речовин, шкідливих для природних компонентів і людини як споживача. Їх застосування може зменшити врожай і підняти його ціну, проте люди при цьому вживають продукти без страху за своє здоров’я. Україна має значний потенціал для впровадження саме таких технологій. Частково цьому сприяє висока ціна на мінеральні добрива і пестициди, що виробляються в Україні з використанням дорогих енергоносіїв. А не сприяє катастрофічне зменшення кількості органічних добрив внаслідок руйнації великих господарств – колгоспів і радгоспів з великим поголів’ям тварин і птахів. Більшість фермерів неспроможні тримати великі комплексні господарства і обмежуються збором врожаю та його продажем будь-кому без використання для власного тваринництва.
8. Екологічно чисті види енергії – ті, що не утворюють шкідливих речовин і не забруднюють природне середовище. На жаль, їхня частка в загальному обсягу світової енергії поки що незначна. Але у найбільш розвинутих країнах все більше використовуються вітрова і сонячна енергії. Використання енергії падаючої води зростає мало, оскільки більшість великих річок вже за регульовано греблями.
9. Можна вважати екологічно відносно чистими види енергії, які можна використовувати від використання рослинних жирів, спиртів для виготовлення пального, а рослинні маси – як відновлювальне паливо.
10. Замкнуті безвідходні цикли з виробництва продуктів рослинництва і тваринництва найкраще використовувати на великих сільськогосподарських підприємствах. На них тварини утворюють органічні добрива для рослин, а рослини утворюють корм для тварин
ІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Складання опорного конспекту
КР3. Тематичне оцінювання
Мета: (навчальна) провести оцінювання навчальної діяльності учнів протягом вивчення теми, (виховна) на прикладі виконання різнорівневих завдань виховувати послідовність і ретельність у виконанні письмових завдань, (розвивальна) розвивати вміння учнів аналізувати допущені недоліки (помилки) в ході виконання роботи.
Унаочнення: робочі зошити, тести.
ВИКОНАННЯ РІЗНОРІВНЕВИХ ЗАВДАНЬ (додаються)
Д. з.: Конспект

Немає коментарів:

Дописати коментар

Вітаю відвідувачів блогу

Матеріали блогу допоможуть вчителям і учням.Частина з них є фактично посібниками для вчителів, частину можуть використовувати учні. Можливі дрібні помилки чи дрібні недоробки, які будуть коригуватися при повторному читанні. Прохання дотримуватися авторських прав і у разі публічного використання матеріалів блогу робити посилання на назву блогу і автора. Якщо ви тут вперше і не можете зорієнтуватися, переходьте на головну сторінку, а на ній є також архів блогу. Користуйтеся також чорними трикутниками в архіві для орієнтації по сторінках.

Прихильники