Географія.Природознавство.Школа(різне)

Географія.Природознавство.Школа(різне)
Географія.Природознавство.Школа(різне)

Загальна кількість переглядів сторінки

Авторські розробки з географії, природознавства та інших предметів. Розробки з різних питань шкільного життя

Архів блогу

суботу, 7 липня 2012 р.

Ділова гра "Прогноз погоди"

Навчальна практика Ділова гра “Прогноз погоди на наступні дні ( 8 клас )” учня (учениці) 8_____ класу .............. ЗОШ №...., __________________________ _____________________ Основна частина Дійові особи: 1. Ведучий В. місцевого телевізійного каналу – ведучий гри (учитель або здібний учень) 2. Голова Г. Держкомітету України з гідрометеорології – учень. 3. Керівник К. Миколаївського обласного центру з гідрометеорології – учень. 4. Народний місцевий прогнозист П. з села Пересадівки Жовтневого району – учень. 5. Представники засобів масової інформації – група учнів. 6. Телеглядачі – група учнів. В.: Шановні телеглядачі, учасники та гості нашої телепередачі. Ми скористалися приїздом в Миколаїв голови Держкомітету України з гідрометеорології пана Г. і запросили до телестудії саме його та його підлеглого – керівника Миколаївського обласного центру з гідрометеорології пана К. Спостереження та інформація про гідрометеорологічні умови, прогнози їх змін, попередження про небезпечні й стихійні явища є одним з вагомих факторів забезпечення сталого розвитку та безпеки нашої області і всієї держави. Завдяки цілобовій та ефективній роботі гідрометеорологів вдається значною мірою уникати можливих збитків від небезпечних погодних явищ. Ми запросили також народного місцевого прогнозиста пана П. із села Пересадівки Жовтневого району. Окреслимо основну тему і одночасно проблему передачі: “ Як скласти прогноз погоди хоча б на наступні дні? “ Слово надаємо пану Г. Г.: Шановні телеглядачі! Спеціалісти – метеорологи використовують у своїй роботі перевірені часом наукові методики прогнозу погоди, спеціальні прилади і обладнання. Освоєння космосу дало змогу отримувати із супутників та орбітальних станцій космічні знімки, по яким можна насамперед по видимим хмарам підрахувати вірогідний шлях та швидкість руху повітряних мас. Україна – космічна держава, ми співпрацюємо у сфері метеорології з іншими державами, обмінюючись інформацією. К.: Миколаївський обласний центр з гідрометеорології – один із багатьох, що є на території України. Він має свої п’ять станцій в Миколаєві, Первомайську, Очакові, Вознесенську та Баштанці, а також близько 30-ти постів, відділів і лабораторій. Ми постійно і протягом всієї доби співпрацюємо в електронному варіанті з Київським та іншими метеоцентрами. Метеоспостереження в Миколаєві ведуться з 1801 року, нами встановлені мінімальні, максимальні і середні показники даних погоди, розраховані варіанти можливих вірогідних змін показників погоди. П.: 50 років тому звичайні наші люди жили відносно бідно і не мали сучасних комп’ютерів з інтернетівською інформацією про погоду, телевізорів, радіоприймачів з багатьма програмами, що постійно повідомляють прогноз погоди. У космосі ще не було супутників, які зараз постійно слідкують за рухом великих атмосферних мас. Радіоточка з однією програмою могла повідомити тільки про погоду у деяких місцях. Якщо погода була довго занадто поганою, загрожувала неврожаєм, була велика спека або сильний мороз, люди зверталися до старожилів, які за допомогою народних прикмет намагалися дати якийсь прогноз. Розбирався в погоді і мій дід. Я встиг узнати у нього і записати багато таких прикмет. Після смерті діда я вже сам багато чого добавив у цих записах. У мене є змога зараз співставляти свої прогнози з прогнозами метеорологів. Звісно, я не маю таких даних, які у них є. Є випадки, коли не збуваються мої прогнози, є, коли не збуваються їхні. Буває і таке: інколи по одному телеканалу передається один прогноз, по іншому майже протилежний. Мої прогнози збуваються з вірогідністю не менше 80%. В.: А тепер гості телестудії нададуть відповіді на питання представників засобів інформації в студії та на телефонні дзвінки телеглядачів. В кінці телепередачі ми дамо телеглядачам кілька метеорологічних завдань нашої телевікторини. Глядачі, які пришлють правильні відповіді, отримають рекламні пам’ятні призи спонсорів нашої телепередачі – комунального підприємства “ Теплові мережі “. А для учнів відповіді на питання телевікторини будуть враховані в оцінці за навчальну практику. В цьому місці вчителем можна вставляти будь-який матеріал із запитаннями від двох груп учнів – представників засобів масової інформації і телеглядачів. Потім ведучий роздає учням питання телевікторини. Від вирішення цих питань у встановлений термін буде залежати остаточна сумарна оцінка за навчальну практику у кожного учня. Одночасно вчителем буде врахований вклад кожного учня у підготовку до заняття і участь у ньому. Завдання телевікторини. 1. (2 бали) Українські народні прикмети. Дописати необхідні пропущені слова. 1) Чим більше роси, тим ______________буде день. 2) Вечірня веселка передвіщує ___________погоду. 3) Якщо в сонячний день закриваються квіти кульбаби –________ _____. 4) Ластівки літають високо – на ________погоду, низько – на_______. 5) Якщо влітку на горобині багато плодів, осінь буде____________. 6) Лушпиння на цибулинах тонке – зима буде_________, товсте і грубе – зима буде___________. 2. (4 бали) Метеорологічна задача. Холодне повітря, яке рухається зі швидкістю 10 м/с з Росії в Україну на захід, досягло Луганська 1 січня 2007 року о 10оо. Коли холодні маси повітря досягнуть міста Миколаєва? Розв’язуємо задачу з використанням атласу 8 класу “Фізична географія України “ (ДНВП “ Картографія “, 2006 р.) Масштаб карти на ст.18 – у 1 см 50 км. Відстань між довготою Миколаєва (32о с.д.) і Луганськом ______см. Визначимо приблизну відстань між довготою Луганська і довготою Миколаєва в кілометрах і метрах: 50 км х ________ = _______ км = ___________ м Визначимо час руху фронту повітряних мас _______ м : 10 (м/с) =_____ с В 1 годині 3600 секунд, тоді ___ ___ __ _____ : 3600 = ------- = ------- = __ ---- (год.) = ____ год. ___ хв. ____ ___ __ Вітер досягне Миколаєва через ___ год.___ хв. 10 год. + ____ год. ____ хв. = ____ год. ____ хв. Це означає, що у Миколаєві є вірогідність початку похолодання ___ січня 2007 р. в ____ год. ____ хв. ( Примітка: можливий більш точний розв’язок з використанням даних довжини 1о широти по певній паралелі) 3. (4 бали) Метеорологічна задача. Через Чорне море на північ від берегів Туреччини рухається тепле повітря зі швидкістю 15 м/с. Фронт теплого повітря досяг турецького міста Зонгулдак 15 січня о 14 годині. Коли очікувати потепління в місті Миколаєві? Використаємо карту Чорного моря на ст. 21 атласа з масштабом у 1 см 100 км. По меридіану 32о с.д. приблизна відстань від околиць м. Зонгулдака до м. Миколаєва ____ см. Підрахуємо відстань: 100 км х ____ = ______ км = ____________ м Визначимо час руху теплого повітря між містами: _________ м : 15 (м/с) = _________ с. В 1 годині 3600 секунд, тоді ____ __ __ _____ : 3600 = ------- = __ --- = __ --- год. ~ ____ год. ___ хв. ___ __ __ Вітер досягне Миколаєва через ___ год. ___ хв. , тоді ____ год. ____ год. ____ хв. = ____ год.____ хв. Це означає, що у Миколаєві вірогідний початок потепління 16 січня о _____ годині ____ хвилин. 4.(2 бали)Оформлення роботи, охайність, своєчасність здачі. Ділова гра “Прогноз погоди на наступні дні ( 8 клас )” Навчальна ділова гра як модель імітує реальні події, формує у учнів нові знання, вміння, досвід розв’язання реальних завдань. Пропоную основну частину власної розробки, використану при проведенні навчальної практики у 8 класі. Розв’язок основних завдань в статті базується на використанні атласу 8 класу “ Фізична географія України “ ДНВП “ Картографія “, 2006 р. Основна частина розробки. Дійові особи: 1. Ведучий В. місцевого телевізійного каналу – ведучий гри (учитель або здібний учень) 2. Голова Г. Держкомітету України з гідрометеорології – учень. 3. Керівник К. Миколаївського обласного центру з гідрометеорології – учень. 4. Народний місцевий прогнозист П. з села Пересадівки Жовтневого району – учень. 5. Представники засобів масової інформації – група учнів. 6. Телеглядачі – група учнів. В.: Шановні телеглядачі, учасники та гості нашої телепередачі. Ми скористалися приїздом в Миколаїв голови Держкомітету України з гідрометеорології пана Г. і запросили до телестудії саме його та його підлеглого – керівника Миколаївського обласного центру з гідрометеорології пана К. Спостереження та інформація про гідрометеорологічні умови, прогнози їх змін, попередження про небезпечні й стихійні явища є одним з вагомих факторів забезпечення сталого розвитку та безпеки нашої області і всієї держави. Завдяки цілобовій та ефективній роботі гідрометеорологів вдається значною мірою уникати можливих збитків від небезпечних погодних явищ. Ми запросили також народного місцевого прогнозиста пана П. із села Пересадівки Жовтневого району. Окреслимо основну тему і одночасно проблему передачі: “ Як скласти прогноз погоди хоча б на наступні дні? “ Слово надаємо пану Г. Г.: Шановні телеглядачі! Спеціалісти – метеорологи використовують у своїй роботі перевірені часом наукові методики прогнозу погоди, спеціальні прилади і обладнання. Освоєння космосу дало змогу отримувати із супутників та орбітальних станцій космічні знімки, по яким можна насамперед по видимим хмарам підрахувати вірогідний шлях та швидкість руху повітряних мас. Україна – космічна держава, ми співпрацюємо у сфері метеорології з іншими державами, обмінюючись інформацією. К.: Миколаївський обласний центр з гідрометеорології – один із багатьох, що є на території України. Він має свої п’ять станцій в Миколаєві, Первомайську, Очакові, Вознесенську та Баштанці, а також близько 30-ти постів, відділів і лабораторій. Ми постійно і протягом всієї доби співпрацюємо в електронному варіанті з Київським та іншими метеоцентрами. Метеоспостереження в Миколаєві ведуться з 1801 року, нами встановлені мінімальні, максимальні і середні показники даних погоди, розраховані варіанти можливих вірогідних змін показників погоди. П.: 50 років тому звичайні наші люди жили відносно бідно і не мали сучасних комп’ютерів з інтернетівською інформацією про погоду, телевізорів, радіоприймачів з багатьма програмами, що постійно повідомляють прогноз погоди. У космосі ще не було супутників, які зараз постійно слідкують за рухом великих атмосферних мас. Радіоточка з однією програмою могла повідомити тільки про погоду у деяких місцях. Якщо погода була довго занадто поганою, загрожувала неврожаєм, була велика спека або сильний мороз, люди зверталися до старожилів, які за допомогою народних прикмет намагалися дати якийсь прогноз. Розбирався в погоді і мій дід. Я встиг узнати у нього і записати багато таких прикмет. Після смерті діда я вже сам багато чого добавив у цих записах. У мене є змога зараз співставляти свої прогнози з прогнозами метеорологів. Звісно, я не маю таких даних, які у них є. Є випадки, коли не збуваються мої прогнози, є, коли не збуваються їхні. Буває і таке: інколи по одному телеканалу передається один прогноз, по іншому майже протилежний. Мої прогнози збуваються з вірогідністю не менше 80%. В.: А тепер гості телестудії нададуть відповіді на питання представників засобів інформації в студії та на телефонні дзвінки телеглядачів. В кінці телепередачі ми дамо телеглядачам кілька метеорологічних завдань нашої телевікторини. Глядачі, які пришлють правильні відповіді, отримають рекламні пам’ятні призи спонсорів нашої телепередачі – комунального підприємства “ Теплові мережі “. А для учнів відповіді на питання телевікторини будуть враховані в оцінці за навчальну практику. В цьому місці вчителем можна вставляти будь-який матеріал із запитаннями від двох груп учнів – представників засобів масової інформації і телеглядачів. Потім ведучий роздає учням питання телевікторини. Від вирішення цих питань у встановлений термін буде залежати остаточна сумарна оцінка за навчальну практику у кожного учня. Одночасно вчителем буде врахований вклад кожного учня у підготовку до заняття і участь у ньому. Завдання телевікторини. 1. (2 бали) Українські народні прикмети. Дописати необхідні пропущені слова. 1) Чим більше роси, тим жаркіший буде день. 2) Вечірня веселка передвіщує гарну погоду. 3) Якщо в сонячний день закриваються квіти кульбаби – буде дощ. 4) Ластівки літають високо – на добру погоду, низько – на дощ. 5) Якщо влітку на горобині багато плодів, осінь буде дощова. 6) Лушпиння на цибулинах тонке – зима буде м’яка, товсте і грубе – зима буде сувора. 2. (4 бали) Метеорологічна задача. Холодне повітря, яке рухається зі швидкістю 10 м/с з Росії в Україну на захід, досягло Луганська 1 січня 2007 року о 10оо. Коли холодні маси повітря досягнуть міста Миколаєва? Розв’язуємо задачу з використанням атласу 8 класу “Фізична географія України “ (ДНВП “ Картографія “, 2006 р.) Масштаб карти на ст.18 – у 1 см 50 км. Відстань між довготою Миколаєва (32о с.д.) і Луганськом 10,5 см. Визначимо приблизну відстань між довготою Луганська і довготою Миколаєва в кілометрах і метрах: 50 км х 10,5 = 525 км = 525000 м Визначимо час руху фронту повітряних мас 525000 м : 10 (м/с) = 52500 с В 1 годині 3600 секунд, тоді 525 175 7 52500 : 3600 = ------- = ------- = 14 ---- (год.) = 14 год. 35 хв. 36 12 12 Вітер досягне Миколаєва через 14 год.35 хв. 10 год. + 14 год. 35 хв. = 24 год. 35 хв. Це означає, що у Миколаєві є вірогідність початку похолодання 2 січня 2007 р. в 0 год. 35 хв. ( Примітка: можливий більш точний розв’язок з використанням даних довжини 1о широти по певній паралелі) 3. (4 бали) Метеорологічна задача. Через Чорне море на північ від берегів Туреччини рухається тепле повітря зі швидкістю 15 м/с. Фронт теплого повітря досяг турецького міста Зонгулдак 15 січня о 14 годині. Коли очікувати потепління в місті Миколаєві? Використаємо карту Чорного моря на ст. 21 атласа з масштабом у 1 см 100 км. По меридіану 32о с.д. приблизна відстань від околиць м. Зонгулдака до м. Миколаєва 6 см. Підрахуємо відстань: 100 км х 6 = 600 км = 600000 м Визначимо час руху теплого повітря між містами: 600000 м : 15 (м/с) = 40000 с. В 1 годині 3600 секунд, тоді 400 4 1 40000 : 3600 = ------- = 11 --- = 11 --- год. ~ 11 год. 7 хв. 36 36 9 Вітер досягне Миколаєва через 11 год. 7 хв. , тоді 14 год. +11 год. 7хв. = 25 год.7 хв. Це означає, що у Миколаєві вірогідний початок потепління 16 січня о 1 годині 7 хвилин. 4.(2 бали)Оформлення роботи, охайність, своєчасність здачі.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Вітаю відвідувачів блогу

Матеріали блогу допоможуть вчителям і учням.Частина з них є фактично посібниками для вчителів, частину можуть використовувати учні. Можливі дрібні помилки чи дрібні недоробки, які будуть коригуватися при повторному читанні. Прохання дотримуватися авторських прав і у разі публічного використання матеріалів блогу робити посилання на назву блогу і автора. Якщо ви тут вперше і не можете зорієнтуватися, переходьте на головну сторінку, а на ній є також архів блогу. Користуйтеся також чорними трикутниками в архіві для орієнтації по сторінках.

Прихильники