Географія.Природознавство.Школа(різне)

Географія.Природознавство.Школа(різне)
Географія.Природознавство.Школа(різне)

Загальна кількість переглядів сторінки

Авторські розробки з географії, природознавства та інших предметів. Розробки з різних питань шкільного життя

Архів блогу

четвер, 22 березня 2012 р.

Конспект6"Технологія вирощування рослин"




Португальський О.В. Планування варіативного модулю "Технологія вирощування рослин та догляд за ними" // Форум педагогічних ідей « Урок ».Освіта.UA – Розділ «Методика та технологія» - 2012.
ТРУД 9ВР БМ 11-12(невідредагований неповний конспект) Далі буде 13-14 і 15-16
Тема 1. Визначення завдань проекту. Використання лікарських рослин і декоративних кущів для озеленення території.
УМ1. Визначення завдань проекту. Використання лікарських рослин і декоративних кущів для озеленення території.
Мета: (навчальна) визначити завдання проекту, ознайомити учнів з використанням лікарських рослин і декоративних кущів для озеленення території,(виховна) виховувати естетичні і прагматичні почуття в сприйнятті і поліпшенні навколишнього середовища, (розвивальна) на конкретних прикладах вчити учнів використовувати різні рослини для отримання лікарської сировини і озеленення
Унаочнення: робочі зошити, фотографії рослин, план шкільної ділянки
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Учитель вітає учнів, перевіряє готовність учнів до уроку.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.
Учитель оголошує результати тематичного оцінювання по темі 1 «Основи технології вирощування рослин та догляду за ними».
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
До кінця навчального року ми вивчимо короткі теми «Проектування вирощування рослин та декоративних кущів» і «Презентація виконаних проектів». Теми об’єднані в одну і за неї учні отримають другу тематичну оцінку, яка разом з першою дасть змогу виставити семестрову оцінку.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Завдання проекту.
1)Ознайомити учнів з найбільш відомими місцевими лікарськими рослинами, які можна використати в озелененні території.
2)Навчити учнів визначати серед рослин антропогенного довкілля лікарські і декоративні рослини.
3) Створити ескізний малюнок квітів та кущів на території озеленення (пришкільній території).
4) Внести пропозиції по озелененню пришкільної території з врахуванням існуючого озеленення.
2. Території для озеленення бувають різні. Зокрема вони різняться за своєю догляністю .Навіть пришкільні території бувають закритими від сторонніх і прохідними. Якщо територія прохідна, не треба піддаватися особливим ілюзіям щодо можливості збереження всіх рослин, особливо квітів, троянд, вічнозелених кущів. У такому випадку треба надавати витривалим видам рослин, деревам, колючим рослинам та рослинам з квітами, якими звичайно не прикрашають житло і які не дарують.
3. Наведемо перелік деяких трав’янистих і кущових рослин, які можна використати для озеленення території, з деякими з них більш детально ознайомимося на наступних міні-модулях. Це айстра, барбарис звичайний, бузина, бузок, вовчі ягоди, глід, кизил, лак вузьколистий, ожина, віники, ромашки, терен звичайний, туя. На пришкільній території ростуть багато рослин з лікарськими властивостями, найбільше серед них дерев.
ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Складання опорного конспекту
Тема 2. Пошук інформації про лікарські рослини і кущі для озеленення території.
ЗП(2-3). Пошук інформації про лікарські рослини і кущі для озеленення території.
Мета: (навчальна) поглибити знання про лікарські рослини і кущі для озеленення території, (розвивальна) розвивати вміння учнів аналізувати інформацію і знаходити оптимальні варіанти її практичного використання , (виховна) виховувати в учнів екологічно-практичний підхід до використанні довкілля.
Унаочнення: робочі зошити, фотографії рослин, план шкільної ділянки.
І. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Шипшина – кущова дикоростуча рослина. Вона має кілька видів (зморшкувата, корична, повисла, собача, травнева, яблунева), які належать до родини розових. В Україні шипшина використовується одночасно як лікарська і декоративна. Також до її коренів прищеплюють культурні види троянд. Шипшина невибаглива до умов (вологи, ґрунту). Як декоративна потребує регулярного обрізання. Як лікарська використовується у лікуванні багатьох хвороб. У домашніх умовах з неї виготовляють настій у водному окропі.
2. Калина звичайна – гіллястий кущ або дерево 2-4м заввишки. Поширена по всій Україні. Для лікування багатьох хвороб використовується її кора, плоди і квітки. Калина – рослина, яка в умовах міста і степової зони потребує додаткового зволоження і якісного ґрунту.
3. Топінамбур (земляна груша) – багаторічна рослина. Її бульби можна використовувати на корм тваринам і як їжу людям. Як декоративна рослина вона найбільш гарна восени, коли квітне. Як лікувальна вона цінна у лікуванні цукрового діабету, в тому числі з неї можна виготовляти інсулін.
4. Хміль звичайний – багаторічна трав’яниста рослина родини шовковицевих. Використовується як технічна, лікарська і декоративна культура. Пагони хмелю чіпляються за вертикальні опори і влітку створюють зелений красивий затінок.
ІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Складання опорного конспекту
Д. з.: Конспект
ТРУД 9ВР БМ 13-14
Тема 1. Створення ескізного малюнка квітів та кущів на території озеленення.
АП1. Створення ескізного малюнка квітів та кущів на території озеленення.
Мета: (навчальна) навчити учнів створювати ескізний малюнок, (розвиваюча) розвивати вміння по зовнішнім ознакам визначати види рослин на місцевості, (виховна) виховувати свідоме екологічне сприйняття довкілля
Унаочнення: робочі зошити, фотографії рослин, план шкільної ділянки
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Учитель вітає учнів, перевіряє готовність учнів до уроку.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.
В І семестрі ми креслили ескізний малюнок будівлі школи. На цьому уроці ми повинні створити ескізний малюнок або план-схему двору школи і насаджень, в центрі якої будівля школи. При цьому на зображенні шкільної ділянки треба буде позначити всі рослини умовними знаками.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Ескізний малюнок або план-схема двору школи і насаджень – головна частина об’єднаної теми. На наступному уроці необхідно захистити виконаний проект.
ІV. ВИКОНАННЯ РОБОТИ (із закінченням дома)
1. Пояснення завдань роботи в класі.
2. Робота (в чорновому варіанті) на місцевості.
3. Перенесення даних вимірювань і визначення видів рослин на місцевості на ескізний малюнок (варіант - план-схема двору)
Тема 2. Врахування призначення рослин, кліматичних умов, ґрунту, традицій, терміну цвітіння, впливу на довкілля. Визначення орієнтовної вартості проекту.
АП(2-3). Врахування призначення рослин, кліматичних умов, ґрунту, традицій, терміну цвітіння, впливу на довкілля. Визначення орієнтовної вартості проекту.
Мета: (навчальна) врахувати призначення рослин, кліматичних умов, ґрунту, традицій, терміну цвітіння, впливу на довкілля, визначити орієнтовну вартість проекту (розвиваюча) вчити аналізувати фактори, пов’язані із застосуванням в озелененні довкілля конкретних рослин для їх оптимізації, (виховна) виховувати в учнів естетичність і раціональність у веденні господарства.
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Основне двоєдине призначення рослин на території школи – створення певного більш сприятливого для людей мікроклімату і вирішення естетичних питань в благоустрої території.
2. В умовах степової зони в жаркий період року рослини захищають певну територію і споруди на ній від перегрівання, прямих сонячних променів. Рослини захищають також певну територію від сильних вітрів, особливо в теплу пору року від суховіїв.
3. Місцеві кліматичні умови характерні для степової зони. Нагадування учням про курс географії 8 класу, який вони вже вчили.
4. Ґрунт на території школи – це суміш природної глини, що починається з глибини 40-50 см , будівельного сміття та завезеного в незначній кількості чорнозему на покриття зверху суміші сміття та глини. Поліпшувати якість такого ґрунту можна хіба що локально в місцях створення клумб, тому що вартість чорнозему і його привозу досить висока. Практика показує, що треба висаджувати такі види рослин, які виживають в умовах степової зони та на неякісних антропогенних ґрунтах. Таку практику треба враховувати не тільки на пришкільних ділянках, а і в умовах всіх південних населених пунктів. Треба повернутися обличчям до звичайних дикорослих місцевих рослин та виховувати повагу до них. Часто естетичний вигляд таких звичайних місцевих рослин залежить від догляду за ними, зокрема від вчасного обрізання чи формування крони. Також такі рослини мають довгі корені і практично не потребують поливу, хіба що при посадці. Приклади витривалих рослин: біла акація, берест, тополя.
5. Традиційно в населених пунктах півдня України висаджуються певні види рослини (приклади). Види рослин з лісостепової зони (наприклад, дуб) знаходяться дещо в пригніченому стані –їм не вистачає в першу чергу води. Ще в гіршому стані знаходяться рослини ще з більш північних лісових природних зон, наприклад, береза. При посадці треба враховувати також питання прибирання листя восени. Чомусь до цього часу не враховується факт, що широколисті види рослин дають значну кількість біомаси, яка створює проблеми з її утилізацією. Дрібне листя не створює таких великих проблем і його можна легко утилізувати прямо на місці, прикопуючи в ґрунт без вивозу.
6. Терміни цвітіння в озелененні треба враховувати насамперед тому, щоб розподілити цвітіння рослин по періодам року. Так, тюльпани цвітуть в числі перших, а топінамбур восени.
7. Вплив насаджень на довкілля загалом позитивне. На великих деревах гніздяться птахи. Плоди і насіння рослин їдять комахи та птахи. Змінюється мікроклімат в позитивну сторону.
8. Вартість проекту з запропонованими змінами безкоштовна, вартість реалізації може бути різною в залежності від кількості запропонованих змін.
Д. з.: виконати план-схему двору школи та підготуватися до захисту план-схеми із запропонованими змінами
ТРУД 9ВР БМ 15-16
Тема 1. Захист проекту. Умови практичного втілення проекту.
КС1. Захист проекту. Умови практичного втілення проекту.
Мета: (навчальна) навчити учнів захищати власні проекти, систематизувати знання учнів з теми, (розвиваюча) розвивати вміння учнів висловлювати свої пропозиції, аргументувати свої позиції, (виховна) виховувати поведінку учасників проекту.
Унаочнення: робочі зошити, фотографії рослин, план шкільної ділянки
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Учитель вітає учнів, перевіряє готовність учнів до уроку.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.
На минулому уроці учням було запропоновано виконати план-схему двору школи і доробити існуючий план з врахуванням своїх пропозицій.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Захист проекту – завершальна робота теми. З врахуванням результатів захисту буде виставлена тематична оцінка..
ІV. ЗАХИСТ ПРОЕКТУ
1. Учні захищають проект з показом виконаного проекту на папері..
2. Учитель та інші учні задають питання, висловлюють власні судження щодо умов практичного втілення проекту.
Тема 2. Самооцінювання та оцінювання результатів проектної діяльності. Тематичне оцінювання №2 .
СУ+КР(2,3). Самооцінювання та оцінювання результатів проектної діяльності. Тематичне оцінювання №2.
Мета: (навчальна) навчити учнів захищати власні проекти, систематизувати знання учнів з теми, самооцінювати свою роботу, оцінити роботу учнів з теми, (розвиваюча) розвивати вміння учнів висловлювати свої пропозиції, аргументувати свої позиції, (виховна) виховувати поведінку учасників проекту.
ПРОДОВЖЕННЯ РОБОТИ, розпочатої на попередньому міні-модулі, самооцінювання учнями виконаної роботи та остаточне тематичне оцінювання результатів проектної діяльності з виставленням тематичних оцінок , семестрових та річних оцінок .
Коспекти попередні по даному варіативному модулю див. також на цьому блозі.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Вітаю відвідувачів блогу

Матеріали блогу допоможуть вчителям і учням.Частина з них є фактично посібниками для вчителів, частину можуть використовувати учні. Можливі дрібні помилки чи дрібні недоробки, які будуть коригуватися при повторному читанні. Прохання дотримуватися авторських прав і у разі публічного використання матеріалів блогу робити посилання на назву блогу і автора. Якщо ви тут вперше і не можете зорієнтуватися, переходьте на головну сторінку, а на ній є також архів блогу. Користуйтеся також чорними трикутниками в архіві для орієнтації по сторінках.

Прихильники