Географія.Природознавство.Школа(різне)

Географія.Природознавство.Школа(різне)
Географія.Природознавство.Школа(різне)

Загальна кількість переглядів сторінки

Авторські розробки з географії, природознавства та інших предметів. Розробки з різних питань шкільного життя

Архів блогу

суботу, 24 березня 2012 р.

Інваріантний модуль.Розділ 2. Проектування та виготовлення комплексного виробу 9 клас.Конспекти




Інваріантний модуль з трудового навчання. Розділ 2.Проектування та виготовлення комплексного виробу. 9клас. Конспекти (нередаговані).
Конспекти відповідно до календарного планування інваріантного модулю видавничої групи "Основа",№8(32), серпень 2011р.
ТРУД 9 БМ 1-2
Тема 1. Автоматизація, комп’ютеризація технологічних процесів, застосування промислових роботів. Застосування автоматичних приладів на виробництві та в побуті. Застосування комп’ютерної техніки в сучасних технологічних процесах. Композиційні матеріали як сучасний вид технологій зі створення нових конструкційних матеріалів
УМ1. Автоматизація, комп’ютеризація технологічних процесів, застосування промислових роботів. Застосування автоматичних приладів на виробництві та в побуті. Застосування комп’ютерної техніки в сучасних технологічних процесах .
Мета: (навчальна) сформувати в учнів перелік технічних понять,основні завдання курсу на 1 семестр,(виховна) на прикладах пояснення технічних приладів і процесів виховувати екологічну свідомість, (розвивальна) розвивати вміння учнів аналізувати знання й застосовувати їх на практиці.
Унаочнення: підручник для 9 класу «Трудове навчання. Технічні види праці. 9 клас» (Б.М. Терещук та інші, Київ, «Генеза», 2009), робочі зошити.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Учитель вітає учнів, знайомиться з новими учнями, перевіряє готовність учнів до уроку. Учні підписують робочі зошити в клітинку.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ.
Учитель уточнює, які курси трудового навчання вивчали учні протягом минулих років, про їхні можливості, знання та вміння.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
Цей курс трудового навчання включає інваріантний (незмінний) модуль «Проектування та виготовлення комплексного виробу», який передбачає певну послідовність проектної і технологічної діяльності, захист виконаного проекту з семестровим оцінюванням. Планування курсу виконано відповідно до публікації в фаховому журналі для вчителів «Трудове навчання в школі», № 8(32), серпень 2011р.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Автоматизація – виконання виробничих процесів за допомогою автоматичних приладів і машин.
2. Автомат – машина (апарат, прилад), що виконує роботу за допомогою автоматичних приладів і машин.
3. Автоматизація технологічних процесів – використання енергії неживої природи в технологічному процесі для його виконання і керування ним без участі людей. Автоматизація здійснюється за допомогою систем автоматичного регулювання (САР) та систем автоматичного керування (САК).
4. Найпростіший механізм автоматизації ми бачимо на прикладі годинника, який налаштований на ряд певних дій.
5. У ХХ столітті автомати розвивалися також з використанням ЕОМ ( електронних вичислю вальних машин ). Зараз ядром автоматизації виступає комп’ютерна техніка.
6. Комп’ютеризація – запровадження комп’ютерних технологій та використання комп’ютерів у сфері виробництва, науці, освіті, медицині. Також це наука про загальні закони одержання, зберігання, передачі та обробки інформації.
7.Робот –автономно функціонуючий пристрій, призначений для заміни людини при виконанні монотонних або небезпечних робіт.
8. Робот – маніпулятор – різновид робота, що заміняє людину при виконанні певних технологічних операцій у виробничому процесі.
9. Сучасні роботи – це «руки», маніпулятори, закріплені на основі і призначені для виконання роботи типу складання чи переміщення. Є роботизовано іграшки, є роботи для ліквідації мін і роботи для роботи в умовах сильної радіації, де небезпечно перебувати людям. Робот може працювати і по програмі.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Перегляд ілюстративного матеріалу на ст. 4 - 11 підручника.
2. Складання опорного конспекту
ЗП2. Композиційні матеріали як сучасний вид технологій зі створення нових конструкційних матеріалів
Мета: (навчальна) ознайомитися з композиційними матеріалами, (виховна) на прикладах пояснення застосування нових матеріалів виховувати екологічну свідомість, вказуючи на екологічні переваги та недоліки нових матеріалів (розвивальна) розвивати вміння учнів аналізувати знання й застосовувати їх на практиці, в тому числі в особистому житті.
Унаочнення: підручник для 9 класу «Трудове навчання. Технічні види праці»(§ 6, Б. М. Терещук та інші, Київ, «Генеза», 2009), робочі зошити.
І. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Для виготовлення деталей виробів використовують різні конструкційні матеріали: деревину, метал, пластичні маси, скло, тканину тощо. Більшість з них природного походження. Також більшість з них після використання деталей і виробів можна направити на переробку , спалити з отриманням теплової енергії або дати можливість згнити без шкоди для природи ( папір, деревина).
2. Композиційні матеріали – матеріали, виготовлені з двох або більше компонентів.
3. У композитах один матеріал є матрицею, а інший – зміцнюючим, або армуючим.
4. Матричні матеріали: метали, сплави, пластичні маси, кераміка, скло.
5. Армуючі компоненти – волокнисті матеріали, сітки з пластичних мас, металів, сплавів.
6. Найпоширеніша технологія виробництва композитів – порошкова металургія.
7. У волокнистих композитів матриця виготовлена з високоміцних волокон, дротів, які приймають навантаження на себе.
8. У результаті суміщення армуючих компонентів і матриці композити набувають ряду властивостей, що не притаманні їхнім компонентам .
9. Найбільшим недоліком композитів є те, що процес утилізації відходів з них потребує спеціальних технологій, через це відходи надовго забруднюють природу.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Перегляд ілюстративного матеріалу в § 6 підручника.
2. Складання опорного конспекту
Тема 2. Визначення завдань проекту. Пошук інформації, її аналіз відповідно до поставлених завдань. Основи біоніки в проектуванні
ЗП3. Визначення завдань проекту. Пошук інформації, її аналіз відповідно до поставлених завдань. Основи біоніки в проектуванні
Мета: (навчальна) познайомити учнів з основами біоніки в проектуванні, (розвиваюча) формувати в учнів здатність до планування середньострокових завдань і морально-матеріальної готовності до їх виконання , (виховна) виховувати в учнів естетично-художні компоненти уявлення у сприйнятті навколишнього світу
Унаочнення: підручники: 1) «Трудове навчання. Технічні види праці. 9 клас»(§ 6, Б. М. Терещук та інші, Київ, «Генеза», 2009) ; 2) «Технології. 10 клас.» (О. М.Коберник та інші, Київ, Літера ЛТД, 2010), робочі зошити.
І. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Вивчення матеріалу з використанням матеріалу підручника 1), § 2:
1. Біоніка – це наука про використання раціональних особливостей будови живої природи для конструювання виробів та вдосконалення технологій.
2. Біотичний метод – формотворення на основі образів живої природи.
3. Біоформа - одна з форм, яку можуть мати предмети, що від ображає зовнішні обриси біологічних об’єктів.
4. Біотехнологія – використання живих організмів і біологічних процесів у виробництві.
Вивчення матеріалу з використанням матеріалу підручника 2), § 1,2.3:
5. Проектування як особливий вид діяльності відомий тисячі років. Будь –який проект – це спочатку ідея чи задум, і лише потім – план його реалізації та власне практична реалізація. При цьому не виключені помилки у проектуванні і реалізації проекту як простого, так і вартістю у мільярди доларів. Відомо, що американські вчені при проектуванні польоту космонавтів на Місяць випадково виявили в бібліотеці Конгресу США стару невеличку книжку-брошуру українського інженера і винахідника Юрія Кондратюка , що примусило їх терміново замінити схему польоту на Місяць на більш вдалу, придуману Кондратюком у віці 17 років ще у 1914 році. Інколи проект і його реалізація бувають невдалими, тоді інженери і конструктори часто говорять, що невдалий результат – теж результат, але проміжний.
5. Проект - це сукупність певних дій, документів, попередніх текстів, задум чи план створення матеріального об’єкта, різного роду теоретичних продуктів. Проект неможливий без творчої діяльності.
6. Проектування – діяльність , під час якої обґрунтовується й розробляється проект.
7. Проектування і конструювання – різні поняття, хоча проектування включає конструювання.
8. Мета проекту «Макет школи» за домінуючою діяльністю носить творчий характер, але містить дослідницькі, пошуково-інформаційні та практично орієнтовані компоненти. За галуззю виконання проект загалом предметний - в рамках трудового навчання , хоча напевне будуть використані також знання з інших дисциплін. За змістом проект комплексний. За складом учасників: учні одного класу в окремих групах.
9. Пошук інформації, її аналіз. Основні джерела інформації: Людина, документ, предметно-речове середовище. Основні рекомендовані вчителем джерела: друковані матеріали журналів і книг в бібліотеках, пошукові системи Інтернету по відповідним ключовим словам ( макет будинку, макет споруди, матеріали макету тощо)
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Перегляд ілюстративного матеріалу в підручниках 1), 2).
2. Складання опорного конспекту
Д. з.: Конспект, пошук інформації для виконання проекту
ТРУД 9 БМ 3-4
Тема 1. Виконання моделей і макетів із різних матеріалів (пластилін, папір, картон, текстильний матеріал тощо)
ЗП(1-2). Виконання моделей і макетів із різних матеріалів (пластилін, папір, картон, текстильний матеріал тощо)
Мета: (навчальна) сформувати в учнів понять «модель, «макет»,ознайомитися з переліком різних матеріалів для виготовлення макетів, підібрати потенційно підходящі матеріали ,(виховна) на прикладах використання матеріалів виховувати екологічну свідомість, (розвивальна) розвивати вміння учнів аналізувати знання й застосовувати їх на практиці.
Унаочнення: моделі і макети виробів і споруд, їх фотографії , зразки матеріалів для виготовлення моделей і макетів, робочі зошити.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ
Опитування учнів по матеріалу минулого уроку, паралельна перевірка наявності конспектів минулого уроку
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Матеріали цього та наступного міні-модулів дозволять учням теоретично підготуватися до виконання конкретних практичних робіт по виконанню макету споруди (школи) і перейти до їхнього практичного виконання в частині підбору матеріалів
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Модель – об’єкт, який є спрощеною версією модельованого об’єкта-прототипу (одне з визначень Вікіпедії).
2.Моделювання – процес побудови об’єкту.
3. Макетна модель – це реально існуюча модель, що відтворює прототип у деякому масштабі.
4. Макет – просторове зображення будь-чого ( виробу, споруди, декорації тощо).
5. Існують три типи матеріальних моделей: геометрична, фізична і предметно-математична.
6. Геометрична модель – об’єкт, який геометрично подібний до свого оригіналу ( моделі деталей машин, муляжі плодів). Таку модель часто виконують в іншому масштабі.
7. Фізична модель враховує в діючій моделі фізичні процеси в оригіналі.
8. Предметно-математична модель – система, де фізичні процеси описані математичними виразами.
9. Найбільш поширені матеріали, які використовуються для моделювання і макетування: пластилін, папір, картон, текстильний матеріал, деревина, пінопласти, оргскло.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Знайомство з матеріалами для унаочнення уроку.
2. Складання опорного конспекту
Тема 2. Обґрунтування вибору конструкційних матеріалів: деревина, метал, пластмаса, шкіра, камінь тощо ( можливе їх поєднання). Добір інструментів і планування технологічного процесу
ЗП3. Обґрунтування вибору конструкційних матеріалів: деревина, метал, пластмаса, шкіра, камінь тощо ( можливе їх поєднання). Добір інструментів і планування технологічного процесу
Мета: (навчальна) обґрунтувати вибір конструкційних матеріалів, вибрати інструменти і спланувати подальший технологічний процес, (виховна) на прикладах пояснення застосування нових матеріалів виховувати екологічну свідомість, вказуючи на екологічні переваги та недоліки н матеріалів (розвивальна) розвивати вміння учнів використовувати знання учнями матеріалів і інструментів й застосовувати їх на практиці, в тому числі в особистому житті.
Унаочнення: зразки матеріалів для виготовлення моделей і макетів, інструменти, робочі зошити.
І. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Для виготовлення деталей виробів використовують різні конструкційні матеріали: деревину, метал, пластичні маси, скло, тканину тощо. Більшість з них природного походження. Також більшість з них після використання деталей і виробів можна направити на переробку , спалити з отриманням теплової енергії або дати можливість згнити без шкоди для природи ( папір, деревина).
2. Композиційні матеріали – матеріали, виготовлені з двох або більше компонентів, на їх особливостях ми зупинялися на попередніх уроках.
3. Обґрунтуємо вибір матеріалів для виконання свого проекту. По перше матеріали повинні бути або дешевими, або безкоштовними, що само собою зрозуміло, оскільки робота носить навчальний характер
4. Оскільки макет споруди повинен мати певну міцність, він до облицювання оздоблювальним матеріалом (картоном чи тонким папером) повинен мати певну стійкість конструкції, щ може бути забезпечено або ребрами жорсткості, або цільним матеріалом. Застосування ребер – досить трудомістка робота. Не будемо виключати її у виготовленні при необхідності дрібних елементів макету, при цьому можуть бути застосовані міцні конструкційні матеріали. Макет , скоріше всього , буде виготовлений із блоків, які будуть наповнені із легкого пінопласту або сухої деревини.
5. Вибір основних матеріалів обґрунтований також тим, що вони мають невелику щільність і відповідно масу, оскільки важкий макет не зручний у використанні, особливо при його переміщенні. Властивості деревини і паперу досить відомі, зупинимося більше на властивостях пінопласту, який часто залишається у людей як сучасний пакувальний матеріал після розпаковування сучасної побутової техніки на всякий випадок до закінчення гарантійного терміну для перевезення.
6. Пінопласти – газонаповнені пластмаси ( до 98% - повітря)з пористою структурою, які складаються з комірок, що не сполучаються, характеризуються низькою щільністю та високими тепло- і звукоізоляційними характеристиками. Пінопласти бувають найменше шести видів в залежності від хімічного складу основних речовин,з яких вони виготовляються. .
7. Найкращий клей у макетуванні – ПВА (поліхлорвінілацетатна емульсія).Клей застосовують при виконанні облицювальних робіт та при з’єднуванні блоків макету між собою та з основою.
8. Треба мати на увазі, що в сучасних макетних майстернях та в проектних організаціях і фірмах використовуються сучасні матеріали і технології, які часто є їхнім таємним НОУ-ХАУ, яке вони не збираються нікому особливо розкривати. Про це свідчать дані швидкого пошуку цих матеріалів і технологій в Інтернеті – в кращому разі зустрічаються тільки назви фірм.
9.Основні можливі інструменти у здійсненні технологічного процесу: пилки, ножиці, лінійки, вимірювальні рулетки, фотоапарати, калькулятори для розрахунку розмірів по пропорціям з доступних креслень та фотографій, принтер, ксерокс, комп’ютер.
10. Планування технологічного процесу загалом включає такі етапи:
пошук доступних проектних креслень об’єкту;
фотографування і вимірювання розмірів видів об’єкту, яких немає в кресленнях;
вимірювання основних розмірів об’єкту, порівняння їх з проектними;
вибір основних блоків;
складання ескізних рисунків видів;
розмічання;
різання, пиляння, обпилювання, свердління (при необхідності);
збирання макету з блоків;
аналіз допущених недоліків;
опорядження; оздоблення;
упорядкування матеріалів проекту.
ІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Перегляд ілюстративного матеріалу.
2. Складання опорного конспекту
Д. з.: Конспект, підбір матеріалів і інструментів для виконання проекту
Тема: Модель і макет
1. Модель – об’єкт, який є спрощеною версією модельованого об’єкта-прототипу (одне з визначень Вікіпедії).
2.Моделювання – процес побудови об’єкту.
3. Макетна модель – це реально існуюча модель, що відтворює прототип у деякому масштабі.
4. Макет – просторове зображення будь-чого ( виробу, споруди, декорації тощо).
5. Існують три типи матеріальних моделей: геометрична, фізична і предметно-математична.
6. Геометрична модель – об’єкт, який геометрично подібний до свого оригіналу ( моделі деталей машин, муляжі плодів). Таку модель часто виконують в іншому масштабі.
7. Фізична модель враховує в діючій моделі фізичні процеси в оригіналі.
8. Предметно-математична модель – система, де фізичні процеси описані математичними виразами.
9. Найбільш поширені матеріали, які використовуються для моделювання і макетування: пластилін, папір, картон, текстильний матеріал, деревина, пінопласти, оргскло.
Конструкційні матеріали для макету
1. Для виготовлення деталей виробів використовують різні конструкційні матеріали: деревину, метал, пластичні маси, скло, тканину тощо. Більшість з них природного походження. Також більшість з них після використання деталей і виробів можна направити на переробку , спалити з отриманням теплової енергії або дати можливість згнити без шкоди для природи ( папір, деревина).
2. Композиційні матеріали – матеріали, виготовлені з двох або більше компонентів, на їх особливостях ми зупинялися на попередніх уроках.
3. Обґрунтуємо вибір матеріалів для виконання проект будівлі школи. Матеріали повинні бути або дешевими, або безкоштовними, що само собою зрозуміло, оскільки робота носить навчальний характер
4. Оскільки макет споруди повинен мати певну міцність, він до облицювання оздоблювальним матеріалом (картоном чи тонким папером) повинен мати певну стійкість конструкції, щ може бути забезпечено або ребрами жорсткості, або цільним матеріалом. Застосування ребер – досить трудомістка робота. Не будемо виключати її у виготовленні при необхідності дрібних елементів макету, при цьому можуть бути застосовані міцні конструкційні матеріали. Макет , скоріше всього , буде виготовлений із блоків, які будуть наповнені із легкого пінопласту або сухої деревини.
5. Вибір основних матеріалів обґрунтований також тим, що вони мають невелику щільність і відповідно масу, оскільки важкий макет не зручний у використанні, особливо при його переміщенні. Властивості деревини і паперу досить відомі, зупинимося більше на властивостях пінопласту, який часто залишається у людей як сучасний пакувальний матеріал після розпаковування сучасної побутової техніки на всякий випадок до закінчення гарантійного терміну для перевезення.
6. Пінопласти – газонаповнені пластмаси ( до 98% - повітря)з пористою структурою, які складаються з комірок, що не сполучаються, характеризуються низькою щільністю та високими тепло- і звукоізоляційними характеристиками. Пінопласти бувають найменше шести видів в залежності від хімічного складу основних речовин,з яких вони виготовляються. .
7. Найкращий клей у макетуванні – ПВА (поліхлорвінілацетатна емульсія).Клей застосовують при виконанні облицювальних робіт та при з’єднуванні блоків макету між собою та з основою.
8. Треба мати на увазі, що в сучасних макетних майстернях та в проектних організаціях і фірмах використовуються сучасні матеріали і технології, які часто є їхнім таємним НОУ-ХАУ, яке вони не збираються нікому особливо розкривати. Про це свідчать дані швидкого пошуку цих матеріалів і технологій в Інтернеті – в кращому разі зустрічаються тільки назви фірм.
9.Основні можливі інструменти у здійсненні технологічного процесу: пилки, ножиці, лінійки, вимірювальні рулетки, фотоапарати, калькулятори для розрахунку розмірів по пропорціям з доступних креслень та фотографій, принтер, ксерокс, комп’ютер.
10. Планування технологічного процесу загалом включає такі етапи:
пошук доступних проектних креслень об’єкту;
фотографування і вимірювання розмірів видів об’єкту, яких немає в кресленнях;
вимірювання основних розмірів об’єкту, порівняння їх з проектними;
вибір основних блоків;
складання ескізних рисунків видів;
розмічання;
різання, пиляння, обпилювання, свердління (при необхідності);
збирання макету з блоків;
аналіз допущених недоліків;
опорядження; оздоблення;
упорядкування матеріалів проекту.
ТРУД 9 БМ 5-6
Тема 1. Ескізний рисунок проектованого виробу
ЗП1. Ескізний рисунок проектованого виробу
Мета: (навчальна) сформувати в учнів поняття «ескіз», «ескізний рисунок»,ознайомитися з послідовністю виконання ескізів,(виховна) на прикладі виконання креслень виховувати естетичні моменти у виконанні роботи, (розвивальна) розвивати вміння учнів аналізувати знання й застосовувати їх на практиці.
Унаочнення: ескізні рисунки в підручниках, папір-«міліметровка», робочі зошити.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ
Опитування учнів по матеріалу минулого уроку, паралельна перевірка наявності конспектів минулого уроку
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Матеріали цього та наступного міні-модулів дозволять учням теоретично підготуватися до виконання конкретних практичних робіт по виконанню макету споруди (школи) і перейти до їхнього практичного виконання в частині виконання ескізних рисунків з основними розмірами для підготовки заготовок для виготовлення макету будівлі школи
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Ескіз – спрощене креслення.
2. У нашому випадку основним ескізним рисунком буде будівельне креслення плану будівлі школи.
3. План – розріз будівлі горизонтальною площиною на рівні, трохи вищому від підвіконня. Для багатоповерхового будинку план виконують для кожного поверху. Але для макету не все це потрібно, а потрібні лиш основні розміри будівлі.
4. Рекомендований вчителем масштаб зменшення для ескізу 1:500, а для макету – 1:250. Ескізний рисунок виконується на листу формату А4.
5. Ескізний рисунок дає уявлення про зображений на ньому предмет, незважаючи на спрощення.
6. Основні етапи послідовності виконання ескізу:ознайомлення предметом (об’єктом)в натурі; підготовка аркушу паперу з рамкою і основним написом; визначення оптимального положення зображення в полі креслення(для чого вираховуються максимальні розміри і масштаб); побудова зображень; нанесення виносних і розмірних ліній; нанесення розмірних чисел; заповнення основного напису.
7. На ескізі наносять висотні позначки блоків будівлі, які разом з основними розмірами будівлі в розрізі дадуть можливість підібрати заготовки для виконання проекту
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Складання опорного конспекту.
2. Виконання практичної роботи по виконанню ескізу майбутнього виробу (макету) із подальшим завершенням роботи дома
Тема 2. Документи для виготовлення виробу. Виконання проекту ( комплексної роботи)
ЗП(2-3). Документи для виготовлення виробу. Виконання проекту ( комплексної роботи)
Мета: (навчальна) підібрати вихідні документи для виготовлення виробу і розробити текстовий документ – проект на виріб, (виховна) на прикладах застосування документів і їх розробки виховувати послідовність у грамотному підході до планування і виконання роботи, (розвивальна) розвивати вміння учнів використовувати знання учнями технічних документів, розробляти їх і застосовувати їх на практиці.
Унаочнення: документи, підручник «Технології. 10 клас.» (О. М.Коберник та інші, Київ, Літера ЛТД, 2010), робочі зошити.
І. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Документи для виготовлення виробу:
- Календарне планування. Інваріантний модуль;
- Будівельні креслення плану будівлі школи та окремих блоків школи;
- Креслення плану школи з прилеглою територією;
- Проект на виготовлення макету школи.
Перші документи є вихідними, останній є текстовим і розробляється в ході виконання інваріантного модулю. Його зміст приблизно такий (починаючи з титульної сторінки):



Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
ПРОЕКТ
на виготовлення макету Миколаївської ЗОШ № 56
учня (учнів) 9-Б класу
Тищенка Івана Івановича
2011 (внизу титульної сторінки)
І. Актуальність проекту ( перша сторінка другого листа).
1. Проект виконується в рамках виконання інваріантного модуля програми трудового навчання для 9 класу
2. Вибір конкретної теми проекту пов'язаний з доступністю об’єкту та документів на нього для створення ескізів, доступністю необхідних матеріалів для створення макету.
3. В ході виконання робіт проекту учні виконують завдання, подібні до завдань, які виконують проектні фірми та організації, що може стати в нагоді учням у виборі майбутньої професії.
4. Конкретні напрацювання учнів і сам макет може бути використаний у школі при виконанні ремонтних робіт в школі, створенні креслень будівлі і школи і прилеглої території для господарчих потреб, при знайомстві зі школою гостей та новачків і першокласників.
ІІ. Дослідження.
1. Пошук готових будівельних креслень.
2. Вимірювання фактичних розмірів і розмірів, яких немає в будівельних кресленнях.
3. Вибір масштабів для ескізів і макету.
4. Вибір матеріалів, клею тощо.
ІІІ. Продукт.
1. Макет будівлі школи з трьох блоків на жорсткій підставці.
2. Вибір матеріалів для виконання макету не обмежений.
3. Масштаб рекомендований, але може бути обраний інший.
Технологічна карта на виготовлення макету (виконується учнем або бригадою в своїй послідовності):
№ Послідовність виконуваних робіт


Інструменти, матеріали
Висновки.
У ході роботи були одержано такі результати:
1. Виготовлено макет будівлі школи.
2. Я дізнався про:
…………………….
3. Бюджет проекту:
Матеріал Витрати матеріалів Вартість витрат
Пінопласт
Ескізний рисунок
Клей ПВА
Картон

Підставка
Всього Не обмежений
1 лист А4
100 г
Безкоштовний з упаковки (або
5 листів А4)
Фанера – безкоштовна з непотрібних дома матеріалів
- Безкоштовний з упаковки
0 грн. 50 коп.
2 грн.
5 грн.



7 грн. 50 коп.
ІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Складання опорного конспекту.
2. Практична робота по розробці техніко-технологічної документації проекту
Д. з.: Конспект, підбір матеріалів і інструментів для виконання проекту, ескізний
ТРУД 9 БМ 7-8
Тема 1. Реклама. Елементарні економічні обґрунтування проекту, міні-маркентингові дослідження
ЗП1. Реклама. Елементарні економічні обґрунтування проекту, міні-маркентингові дослідження
Мета: (навчальна) сформувати в учнів поняття «реклама», «міні-маркетинг», дати уявлення щодо економічного обґрунтування проектів,(виховна) на конкретних прикладах виконання проектів виховувати естетичні і естетичні моменти у виконанні реклами і проекту в цілому, (розвивальна) розвивати вміння учнів аналізувати знання й застосовувати їх на практиці.
Унаочнення: підручник (О. М.Коберник та інші, Київ, Літера ЛТД, 2010), робочі зошити.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ
Опитування учнів по матеріалу минулого уроку, паралельна перевірка наявності конспектів минулого уроку і виконання ескізного рисунку
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Матеріали цього та наступного міні-модулів дозволять учням уявити про організаційну діяльність, що звичайно супроводжує реалізацію проектів з відповідною практичною роботою по конкретному навчальному проекту
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Реклама – інформація, що поширюється будь-яким способом, в будь-якій формі і з використанням будь-яких засобів з метою отримання прибутку або іншої вигоди .
2. Реклами – це інформація про особу, фірму, послуги, видовища чи товар і їх популяризація.
3. Функції реклами – залучення клієнтів, збільшення продажів, регулювання збуту.
4. У нашому випадку з навчальним проектом відсутня для його виконання не те що реклама, а і елементарна інформація про подібну виконану роботу .
5. Перед виконанням проекту з’ясовують, наскільки він економічно вигідний, чи є потреба в заміні окремих конструктивних елементів, технології виготовлення виробів і проекту в цілому, використанні матеріалів тощо. Наприклад, зараз на реконструкцію Панамського каналу виділено кілька мільярдів доларів і раціонально використати їх можна тільки при використанні зовсім нових технологій порівняно з технологіями минулих років, а тим більше технології столітньої давності
6. Елементарні економічні обґрунтування проекту.
Матеріал Витрати матеріалів Вартість витрат
Пінопласт
Ескізний рисунок
Клей ПВА
Картон

Підставка

Всього Не обмежений
1 лист А4
100 г
Безкоштовний з упаковки (або
5 листів А4)
Фанера – безкоштовна з непотрібних дома матеріалів
- Безкоштовний з упаковки
0 грн. 50 коп.
2 грн.
5 грн.



7 грн. 50 коп.
7. Обґрунтування складних проектів можна знайти в підручнику 10 класу.
8. Маркетинг – це комплексна система управління ринком (підприємствами), основними елементами якої є: товар, ціна, місцезнаходження товару, стимулювання попиту.
9. У нашому випадку про просування інформації щодо результатів виконаної роботи більше зацікавлені споживачі і безпосередньої економічної вигоди розробники не мають. Тому можливе безкоштовне розміщення інформації в Інтернеті.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Складання опорного конспекту.
2. Виконання практичної роботи по економічному оцінюванню проекту з використанням підручника на ст.. 139-140 і даних таблиці із подальшим завершенням роботи дома
Тема 2. Технологічна діяльність. Розмічання
ЗП(2-3). Технологічна діяльність. Розмічання
Мета: (навчальна) сформувати поняття «технологічна діяльність» і «розмічання», (виховна) на прикладі технологічної діяльності і зокрема розмічання виховувати послідовність і ретельність у виконанні подібних робіт , (розвивальна) розвивати вміння учнів використовувати знання учнями технічних документів, розробляти їх і застосовувати їх на практиці.
Унаочнення: документи, підручник «Технології. 10 клас.» (О. М.Коберник та інші, Київ, Літера ЛТД, 2010), робочі зошити.
ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ ПО РОЗМІЧАННЮ ЕЛЕМЕНТІВ МАКЕТУ
1. Перевірка правильності виконаних ескізів.
2. Узгодження з виконавцями допусків та відхилень у масштабі
Д. з.: Конспект, виконання основних блоків макету без оздоблення
ТРУД 9 БМ 9-10
Тема 1. Технологічна діяльність. Розмічання. Різання, пиляння, обпилювання
ЗП1. Технологічна діяльність. Розмічання. Різання, пиляння, обпилювання
Мета: (навчальна) сформувати понять «різання» і «пиляння, обпилювання», (виховна) на прикладі технологічної діяльності і зокрема розмічання виховувати послідовність і ретельність у виконанні подібних робіт , (розвивальна) розвивати вміння учнів використовувати знання учнями технічних документів і застосовувати їх на практиці
Унаочнення: робочі зошити, інструменти, матеріали
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ
Опитування учнів по матеріалу минулого уроку, паралельна перевірка наявності конспектів минулого уроку і виконання елементарних економічних обґрунтувань проекту
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
На протязі цього та наступного міні-модулів дозволять учні продовжать виконання практичних робіт по конкретному навчальному проекту
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Розмічання – технологічна діяльність по нанесенню видимих позначок на стандартні заготовки або фактично наявний матеріал.
2. Різання – розрізання матеріалу ріжучими інструментами.
3. Пиляння – технологічна діяльність інструментами типу пилка з розчленуванням матеріалу послідовним вищербленням прорізу .
4. Обпилювання – технологічна діяльність інструментами типу пилка з видаленням непотрібних частин заготовки.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Складання опорного конспекту.
2. Виконання практичної роботи по виготовленню частин (деталей) виробу згідно з виконаними технологічними розробками
Тема 2. Технологічна діяльність. Свердління. Токарні роботи. Збирання виробів
ЗП(2-3). Технологічна діяльність. Свердління. Токарні роботи. Збирання виробів
Мета: (навчальна) сформувати понять «свердління» , «токарні роботи», «збирання виробів», (виховна) на прикладі технологічної діяльності виховувати послідовність і ретельність у виконанні практичних робіт , (розвивальна) розвивати вміння учнів використовувати знання учнями технічних документів, розробляти їх і застосовувати їх на практиці.
Унаочнення: робочі зошити, інструменти, матеріали.
ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ (ПРОДОВЖЕННЯ) ПО ВИГОТОВЛЕННЮ ВИРОБУ
1. Виготовлення виробу.
2. Завершення виготовлення основних частин виробу і його складання ( без опорядження).
Д. з.: Конспект, завершення макету без опорядження, підготувати всі документи для захисту

ТРУД 9 БМ 11-12
Тема 1. Аналіз допущених недоліків. Опорядження. Оздоблення
КС1. Аналіз допущених недоліків
Мета: (навчальна) виявити недоліки, допущені при виготовленні основних частин макету, визначити можливість їх усунення на кінцевому етапі виготовлення (виховна) на прикладах досягнень і недоліків виховувати послідовність і ретельність у виконанні подібних робіт , (розвивальна) розвивати вміння учнів аналізувати результати виконаної роботи і вміння долати недоліки
Унаочнення: робочі зошити, макет без оздоблення
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ
Опитування учнів по матеріалу минулого уроку, паралельна перевірка наявності конспектів минулого уроку і виконання основної частини макету
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
На протязі цього міні-модулю ми будемо намагатися виявити недоліки, допущені при виготовленні основних частин макетів, визначити можливість їх усунення на кінцевому етапі виготовлення
ІV. АНАЛІЗ ДОПУЩЕНИХ НЕДОЛІКІВ
1. Невідповідність масштабів, зокрема висотних. Заради оптимального вигляду вигляду макета вирішено залишити інший масштаб висоти
2. Відсутність навколо основної частини макету сходинок, вікон, дверей, пропорцій поверхів, кількості вікон тощо .
3. Невідповідність текстів виконаних пояснювальних записок Проекту виготовленим макетам.
4. Аналіз оптимальності використання різних матеріалів в різних макетах.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Відкоригувати реальні масштаби в пояснювальній записці в частині висоти.
2. По можливості відкоригувати дрібні деталі макету, застосувати як засіб для цього фотографування; цьому сприяє те, що з дерев навколо школи опало листя. Використати фотографії в наступних проектах, початок яких припадає на ранню весну, коли дерева закривають споруду школи.
3. Коригування текстів пояснювальних записок Проекту.
4. Висновки щодо використання різних матеріалів при виготовленні макету.
5. Практична робота «Корекція конструкторської і технологічної документації»
АП2. Опорядження. оздоблення
Мета: (навчальна) сформувати понять «опорядження» , «оздоблення», (виховна) на прикладі технологічної діяльності виховувати послідовність і ретельність у виконанні практичних робіт , (розвивальна) розвивати вміння учнів використовувати знання учнями технічних документів, розвивати творчу уяву і вміння використовувати її на практиці.
Унаочнення: робочі зошити, інструменти, матеріали.
ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ ПО ОПОРЯДЖЕННЮ І ОЗДОБЛЕННЮ ВИРОБУ
1. Опорядження виробу – остаточне його компонування з основних блоків і деталей перед оздобленням та установка на постійну підставку.
2. Оздоблення виробу – закріплення на виробі декоративного оздоблення або його фарбування.
3. Опорядження виробу.
4. Оздоблення виробу.
Тема 2. Форма та вміст матеріалів проекту.
АП3. Форма та вміст матеріалів проекту.
Мета: (навчальна) сформувати понять «форма» , «вміст» проекту, (виховна) на прикладах матеріалів проекту виховувати послідовність і ретельність у виконанні практичних робіт , (розвивальна) розвивати вміння учнів використовувати знання учнями технічних документів, розвивати творчу уяву і вміння використовувати її на практиці.
Унаочнення: робочі зошити, документи проекту.
ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ ПО ОФОРМЛЕННЮ Й УПОРЯДКУВАННЮ МАТЕРІАЛІВ ПРОЕКТУ
1. Форма проекту – макет на підставці.
2. Вміст проекту – макет як виріб та документація до нього ( головна – пояснювальна текстова записка, креслення, допоміжні матеріали ( конспекти уроків тощо).
3. Практична робота по оформленню і упорядкуванню матеріалів проекту; їх коригування.
Д. з.: Захист проекту, коригування недоліків макету та пояснювальної записки

ТРУД 9 БМ 13-14
Тема 1. Захист проекту (комплексної роботи)
СУ(1-2). Захист проекту (комплексної роботи)
Мета: (навчальна) навчити учнів презентувати результати проектної роботи, вміти її захищати (виховна) на прикладах досягнень і недоліків виховувати послідовність і ретельність у виконанні подібних робіт , (розвивальна) розвивати вміння учнів аналізувати результати виконаної роботи і вміння долати недоліки
Унаочнення: робочі зошити, макет, пояснювальна записка
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ
Опитування учнів по матеріалам минулих уроків, паралельна перевірка наявності конспектів минулих уроків і макету.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
На протязі цього міні-модулю та наступного учні будуть презентувати свою роботу та захищати свій виконаний проект.
ІV. ЗАХИСТ ПРОЕКТУ
1.Відповідність масштабів.
2.Наявність навколо основної частини макету сходинок, вікон, дверей, пропорцій поверхів, кількості вікон тощо .
3. Відповідність текстів виконаних пояснювальних записоку виготовленим макетам.
4. Аналіз оптимальності використання різних матеріалів в різних макетах.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Індивідуальні завдання учням для оперативного завершення оформлення й упорядкування матеріалів проекту
1. Відкоригувати реальні масштаби в пояснювальній записці в частині висоти.
2. По можливості відкоригувати дрібні деталі макету, застосувати як засіб для цього фотографування; цьому сприяє те, що з дерев навколо школи опало листя. Використати фотографії в наступних проектах, початок яких припадає на ранню весну, коли дерева закривають споруду школи.
3. Коригування текстів пояснювальних записок Проекту.
Тема 2. Оцінювання результатів проектної діяльності й виробу
КР3. Оцінювання результатів проектної діяльності й виробу
Мета: (навчальна) провести оцінювання навчальної діяльності учнів протягом семестру та в завершальній частині з виготовленням макету, (виховна) на прикладах матеріалів проекту виховувати послідовність і ретельність у виконанні практичних робіт , (розвивальна) розвивати вміння учнів аналізувати допущені недоліки (помилки) і результати проектної діяльності й виробу .
Унаочнення: робочі зошити, документи проекту.
ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ ПО АНАЛІЗУ ДОПУЩЕНИХ НЕДОЛІКІВ (ПОМИЛОК) І РЕЗУЛЬТАТІВ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Й ВИРОБУ
1. Учні формулюють свої узагальнюючі думки.
2. Вчитель записує пропозиції учнів по удосконаленню подібної роботи.
3. Вчителів і учні аналізують пропозиції.
4. Вчитель оголошує оцінки по захисту проекту та семестрову оцінку за роботу протягом семестру.
Д. з.: Індивідуальні завдання по завершенню оформлення й упорядкування матеріалів проекту

Немає коментарів:

Дописати коментар

Вітаю відвідувачів блогу

Матеріали блогу допоможуть вчителям і учням.Частина з них є фактично посібниками для вчителів, частину можуть використовувати учні. Можливі дрібні помилки чи дрібні недоробки, які будуть коригуватися при повторному читанні. Прохання дотримуватися авторських прав і у разі публічного використання матеріалів блогу робити посилання на назву блогу і автора. Якщо ви тут вперше і не можете зорієнтуватися, переходьте на головну сторінку, а на ній є також архів блогу. Користуйтеся також чорними трикутниками в архіві для орієнтації по сторінках.

Прихильники